دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 15:10
اشرفی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد گام‌های مؤثری در راستای گام دوم انقلاب برمی‌دارد

رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های مؤثری در راستای گام دوم انقلاب برمی‌دارد.
کد خبر : 397851
BQ4K7626.jpg

اکبر اشرفی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: هدف بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد، تعالی دانش، علم و دانشگاه است و جوانگرایی از مبانی اصلی آن به شمار می‌رود.


وی ادامه داد: دانشگاه هم محل علم و دانش و هم محل حضور جوانان است که می‌توانند حرکت آینده تحولی انقلاب اسلامی را بر دوش بکشند. بنابراین نکته‌ای که فرمودند گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی هم از دومین چله این دانشگاه شروع می‌شود این است که امسال سی و هفتمین سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است و به نظرم این شبیه‌سازی مناسب خوبی است. یعنی هم متناسب با بیانیه گام دوم حضرت آقاست و هم یک راهبرد کلان برای دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی اذعان کرد: این دانشگاه می‌تواند برنامه‌های تحولی‌اش را مبتنی بر این استراتژی طراحی کند. بنابراین یک هم‌سویی کاملی بین این دو وجود دارد.


وی افزود: تقارن گام دوم انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی نقطه شروع خوبی خواهد بود که دانشگاه با این نگرش نگاه کرده و آینده‌اش را طراحی کند. اگر دانشگاه بتواند در هیئت علمی خودش تحولی ایجاد کند، جوانان مؤمن انقلابی باسوادی را جذب کند، در واقع حداقل 20 سال آینده دانشگاه تضمین شده است.


اشرفی گفت: هسته مرکزی‌ دانشگاه هیئت علمی است. باید هیئت علمی را متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی و گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی و جذب کنیم.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته