دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شبکه مستند پخش می‌شود؛

روایت زندگی هوشنگ حریرچیان در «آکتور اصفهانی»

مستند تلویزیونی «آکتور اصفهانی» با موضوع زندگی و کارنامه کاری هوشنگ حریرچیان روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
کد خبر : 397849
1-2183-th3.jpg

محمدرضا قهرمان تهیه‌کننده و مشاور کارگردان مستند تلویزیونی «آکتور اصفهانی»، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه این اثر شامگاه جمعه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد گفت: در این مستند 50 دقیقه‌ای، کارنامه هنری و حرفه‌ای هوشنگ حریرچیان هنرمند پیشکسوت تئاتر اصفهان بررسی خواهد شد. علاوه بر این، دوران طلایی تئاتر اصفهان در دهه‌های گذشته و دلایل افول آن نیز در ضمن گفتگو با این بازیگر 87 ساله مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.


وی اظهار کرد: استاد حریرچیان با وجود بیش از 6 دهه فعالیت در عرصه تئاتر و حضور در چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی هنوز برای بسیاری از مخاطبان و حتی اهالی اصفهان ناشناخته است که این موضوع برای من واقعاً جای تأسف دارد. بازیگر توانمندی که به گفته خودش پس از دعوت توسط سروش صحت برای بازی در مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» تا اندازه‌ای مشهور شد. ایشان در این مستند علاوه بر بیان روند کاری، زندگی شخصی و اوضاع فعلی خود، به ارائه خاطراتش با بزرگان تئاتر اصفهان ازجمله زنده‌یاد رضا ارحام صدر و سایر هنرمندان اصفهانی می‌پردازد.


تهیه‌کننده مستند «آکتور اصفهانی» عنوان کرد: این خاطرات، مخاطبان علاقه‌مند را به سال‌های شکوفایی تئاتر در ایران و به‌ویژه اصفهان می‌برد. جایی که سالن تئاتر سپاهان به‌عنوان مهم‌ترین سالن نمایش در دیار نصف جهان شهرتی به هم زده بود؛ زنده‌یاد ارحام صدر در کنار هنرمندانی از جمله حریرچیان از ارکان نمایش‌های روی صحنه در این سال‌ها بود. بسیاری از بزرگان هنر و حتی سیاستمداران و صاحب‌منصبان در سفر به اصفهان سری هم به این سالن زده و تماشاگر نمایش‌های روی صحنه آن می‌شدند.


 قهرمان افزود: یکی از نکات جالبی که آقای حریرچیان در خاطرات خود بیان می‌کند، این است که در زمانی که می‌خواستند وارد عرصه تئاتر بشوند و بسیار جوان بودند، سه سال به‌صورت مستمر به سالن تئاتر می‌آمدند تا تمرین گروه‌های نمایشی را از نزدیک ببینند، آن‌هم بدون اینکه کسی به‌اصطلاح ایشان را تحویل بگیرد؛ تازه بعد از سه سال بود که توانستند در تمرینات نمایش شرکت کنند. این پیگیری و سماجت مداوم نشان‌دهنده عشقی بود که به صحنه تئاتر داشتند.


تهیه‌کننده مستند «آکتور اصفهانی» با انتقاد از همکاری نکردن صداوسیمای مرکز اصفهان در روند تولید و پخش این مستند گفت: متأسفانه صداوسیمای اصفهان که باید در معرفی مشاهیر هنر این خطه پیشگام باشد، نه‌تنها کمکی به ما نکرد، بلکه حتی یک‌بار با وجود هماهنگی‌های صورت‌گرفته مانع از ورود ما به استودیو رادیویی برای تصویربرداری شدند. اتفاقی که باعث شد من پیش آقای حریرچیان شرمنده شوم. در طرح اولیه قرار بود این مستند 13 قسمت باشد که به خاطر بی‌اعتنایی و استقبال نکردن صداوسیمای اصفهان فعلاً به تولید همین یک قسمت بسنده کرده‌ایم.


وی گفت: نقاط دیدنی و خاطره‌انگیز اصفهان مانند پل خواجو، سالن‌های تئاتر و استودیوهای رادیویی و منزل آقای حریرچیان لوکیشن‌هایی هستند که در این مستند مورد استفاده قرار گرفتند. ستایش ساسانی‌نژاد کارگردان، مهدی دهقان تدوینگر و مهدی آردانه و محمد غفاری تصویربرداران مستند آکتور اصفهانی هستند.


لازم به ذکر است «آکتور اصفهانی» ساعت 19 روز جمعه بیست و چهارم خردادماه روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت و بازپخش آن نیز ساعت 12 روز بعد خواهد بود.


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته