دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 06:43
گزارش شبکه رادیویی آلمان:

خروج آمریکا از برجام اقدامی عجیب و یکجانبه بود

شبکه رادیویی آلمان گزارش کرد که مسیحیان ایرانی و خارجی ساکن ایران، خروج آمریکا از برجام را تصمیمی عجیب و یکجانبه عنوان کرده‌اند.
کد خبر : 397777
3554152.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه رادیویی آلمان در گزارشی از وضعیت مسیحیان ایران و اتباع خارجی ساکن ایران عنوان کرد که آنها خروج آمریکا از برجام را تصمیمی عجیب و یکجانبه می‌دانند.


طبق این گزارش، آنها معتقدند که تصمیمات مقامات آمریکا باعث شده است تا وضعیت اقتصادی برای اتباع خارجی ساکن ایران نیز سخت شود. برخی نیز عنوان کرده‌اند که خروج آمریکا از برجام به تلاش کسانی که برای دیپلماسی در جهان تلاش می‌کنند، ضربه زده است. آنها از مقامات اروپایی خواسته‌اند تا نگاهی منصفانه، به وضعیت ایران داشته باشند. 


«لئو بوکاردی»، سفیر واتیکان در تهران که حدود 6 سال است در سفارت واتیکان کار می‌کند، درباره وضعیت حال حاضر ایران معتقد است: برای شناخت و درک بیشتر فرهنگ‌های مختلف باید با یکدیگر بیشتر گفتگو کنیم. این موضوع برای ایران اهمیت زیادی دارد، زیرا این کشور در حال حاضر از سوی کشورهای غربی زیر فشار قرار گرفته است. در این وضعیت ما به عنوان شهروندان اروپایی، مسئولیت بزرگی داریم و باید در قبال ایران رفتاری منصفانه داشته باشیم.


وی افزود: واتیکان از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 حمایت کرد. ما فکر می‌کردیم این پیمان وضعیت بهتری برای ایران ایجاد می‌کند، اما ظاهراً افرادی در دنیا نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. 


بوكاردی افزود: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحريم‌ها و تهديدات اخير علیه ايران غير قابل قبول است. اقدام واشنگتن به همه کسانی که برای ترویج گفتگو و دیپلماسی در جهان تلاش کرده‌اند، ضربه زد. این رفتار به‌هیچ‌وجه قابل درک نیست.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته