دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 14:47
هاشمی در گفتگو با آنا:

امدادرسانی به سیل‌زدگان نشان از مسئولیت‌پذیری دانشگاه آزاد داشت

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امدادرسانی به سیل‌زدگان نشان از مسئولیت‌پذیری دانشگاه آزاد اسلامی داشت.
کد خبر : 397749
_ALI9164.jpg

سید محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه با اشاره به اهمیت واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  یکی از عنایت‌های نایب امام زمان (عج) به مجموعه آموزش‌عالی انتصاب انقلابی دکتر ولایتی به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی‌ بود که اتفاق افتاد و منشأ تحولات انقلابی شد.


وی تصریح کرد: تحولات انقلابی که در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده، اثرات و برکات بی‌شماری داشته است. یکی از اثرات و برکات این تحولات انقلابی، سپردن عنان کار مدیریت به عناصر ارزشی و انقلابی بوده است. طی این دو سال، بخشنامه‌های مختلفی صادر شد. برای مثال یکی از بخشنامه‌ها در بحث توجه به پوشش و آراستگی دانشجویان در دانشگاه آزاد بوده است. این بخشنامه در واحدهای مختلف دانشگاهی موردتوجه قرار گرفت.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تصریح کرد: همچنین ورود دانشگاه به عرصه اجتماعی مانند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، نشان از مسئولیت‌پذیری دانشگاه آزاد اسلامی در قبال جامعه دارد. بخشی از تحولات فرهنگی همین موارد هستند؛ که نگاه و حرکت دانشگاه را متفاوت از گذشته می‌کنند.


وی افزود: امید داریم با این رویکرد که امروز هم بحث اجلاس سی و هفتمین سالگرد دانشگاه آزاد را پشت سر می‌گذاریم، بتوانیم منویات مقام معظم رهبری و یا به تعبیری آن شاخص‌ها و محدودیت‌های گام دوم را از عرصه تئوری به عمل در دانشگاه آزاد تبدیل کنیم. خصوصاً مأموریت‌هایی را که به بخش آموزش عالی برمی‌گردد عملیاتی کنیم.


هاشمی در موردتوجه دانشگاه آزاد اسلامی به اجرایی‌سازی بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: موضوع گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ابلاغ این بیانیه توسط مقام معظم رهبری با دغدغه پیگیری شد. دبیرخانه تبیین گام دوم در بسیج اساتید راه‌اندازی شده یعنی در کل دانشگاه آزاد دبیرخانه تبیین گام دوم در بسیج اساتید است و موافقت اصولی آن در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد انجام شده است. تولیت این کار با بسیج اساتید است که بتواند این بیانیه را با تمام واحدهای دانشگاهی به سمت عملیاتی شدن پیش ببرد. این اتفاق در آینده‌ای نزدیک خواهد افتاد.


وی در خصوص تشکیل دبیرخانه گام دوم بیان کرد: ضمن تشکیل ستاد اصلی در سازمان مرکزی هیچ ساختاری به دانشگاه اضافه نخواهد شد. رویکرد ما، رویکردی جهادی است که بر اساس منویات نایب امام زمان (عج) اجرا خواهد شد. در استان‌ها هم همین موضوع پیگیری می‌شود و تمام فعالیت‌هایی که قرار است از حالت شعاری و نمایشی در بیاید و تحقق عملیاتی داشته باشد در دانشگاه آزاد اگر می‌خواهد اجرایی شود، باید هدفمند باشد. لذا این دبیرخانه برای منسجم‌سازی، هدفمندسازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام/4107/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته