دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 19:01
نقوی‌حسینی در گفتگو با آنا:

باید دستگاه دیپلماسی از ظرفیت برخی از کشورها منطقه بیشتر استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مصر در تحولات منطقه از اهمیت فراوانی برخوردارست و باید از این ظرفیت برای حل مسائل منطقه بهره گرفت.
کد خبر : 397666

سید حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری جلساتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی با وزیر امور خارجه در چند ماه گذشته درباره رابطه ایران با مصر، اظهار کرد: در این جلسات موضوعاتی پیرامون نقش مصر در تحولات منطقه مطرح شد.


وی افزود: سؤالاتی که از وزیر خارجه در جلسات درباره روابط با مصر پرسیده شد این بود که با توجه به شرایط منطقه و پیگیری طرح معامله قرن از سوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه،‌ دستگاه دیپلماسی کشور چه برنامه‌ای برای ایجاد مراوده با مصر و استفاده از نقش این کشور به‌عنوان کشور بزرگ شمال آفریقا و غرب آسیا دارد که ظریف به این وزیر امور خارجه توضیحاتی را ارائه کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به پاسخ ظریف گفت: برای مراوده با کشورهای منطقه از جمله مصر برنامه مفصلی داریم تا این مراودات را جهت حل مشکلات منطقه به‌کار بگیریم.


نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: نقش مصر در تحولات منطقه از اهمیت فراوانی برخوردارست و باید از این ظرفیت برای حل مسائل منطقه بهره گرفت. البته مصر با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه‌روست و اولویت کشور مسائل اقتصادی است، اما وزیر امور خارجه اشاره کرده بود که برنامه مفصلی برای استفاده از ظرفیت مصر داریم.


انتهای پیام/4034/4082


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته