دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 08:15
شاکری در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی دارد.
کد خبر : 397582
42.jpg

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ایام سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی محسوب می‌شود و در دنیا هیچ مؤسسه آموزش عالی که به‌طور مستقیم در بیش از 400 شعبه در داخل و خارج از کشور خدمات آموزشی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ارائه دهد، نداریم.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی دارد و این ظرفیت بزرگی را که نظام جمهوری اسلامی برای تربیت نسل فرهیخته و دانشگاهی ایجاد کرده می‌تواند به عنوان رویکرد منحصربه‌فرد در مجامع بین‌المللی ارائه شود.


رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مدتی قبل که با معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صحبت می‌کردم به آنان پیشنهاد دادم در بازدیدهایی که وزیر علوم و معاونان وی از شهرهای مختلف کشور و جهان دارند، حتماً از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز بازدید کنند و ببینند که چقدر این دانشگاه، رشد علمی کشور را ارتقا داده است.


شاکری ادامه داد: مسئولان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی را باید به عنوان فخر و مباهات کشور بدانند که توانسته‌ است گام‌های مؤثری برای رشد کمی و کیفی علم و فناوری در کشور بردارد. به متولیان وزارتخانه علوم پیشنهاد کرده‌ام در بازدیدهایی که مهمانان خارجی از آموزش عالی دارند، بازدید از چند واحد دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان مکان‌هایی که آنان باید ببینند، در برنامه‌هایشان قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نه‌تنها در حوزه آموزش عالی ظرفیت بالایی دارد بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز سازمانی بسیار پیش‌رو است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود که به پژوهش‌محوری روی آورده است، چالش‌های هر استان را شناسایی و با توجه به ظرفیت­‌ها و توانمندی‌ها، هریک از استان‌ها را به عنوان قطب یکی از موضوع‌ها و چالش‌ها انتخاب کرده و با این رویه به حل مسائل کشور کمک می‌کند.


عضو هیئت علمی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: با شکوفا شدن ظرفیت اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه می‌تواند به مؤسسه اقتصادی تأثیرگذار در رفع مشکلات و موانع کشور تبدیل شود. همچنین از لحاظ اجتماعی، ما هر اقدام صحیحی را که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهیم در 400 شهر آثار آن را خواهید دید.


شاکری با اشاره مدیریت قبلی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در آن زمان، این دانشگاه با برخی ارزش‌های انقلابی زاویه پیدا کرده بود، این به‌خاطر ظرفیت بالای این دانشگاه است که اگر اقدام منفی‌ای انجام می‌داد در سراسر کشور پخش می‌شد و مردم از این مسئله نگران بودند. در حال حاضر با حاکم شدن مدیریت انقلابی و هم‌سو بودن دانشگاه با ارزش‌های انقلابی، آثار آن را می‌توانیم در واحدهای سراسر کشور ببینیم.


وی خاطرنشان کرد: در آینده بخشی از پایش حل مسائل کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت و امیدواریم با این چشم‌اندازی که در پیش رو دارد در آینده نه‌چندان دوری دانشجویان وقتی وارد حوزه آموزش عالی می‌شوند، انتخاب اول خود را در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهند.


انتهای پیام/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته