دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 19:28
فلاحت‌پیشه:

قایق‌های دریابانان توان مقابله با تجهیزات قاچاقچیان را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قایق‌های دریابانان توان مقابله با تجهیزات پیشرفته قاچاقچیان را ندارد.
کد خبر : 397568

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به شهادت دو تن از مأموران پایگاه دریابانی شهرستان میناب در جریان تعقیب و گریز با قاچاقچیان، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده اوج مظلومیت مرزداران ایران است.


مرزداران از کمترین حمایت‌های قانونی برخوردارند


وی با اشاره به سرکشی کمیسیون امنیت ملی به مرزهای کشور، اظهار کرد: متأسفانه قاچاقچیان در مرزهای کشور به مرزبانان و مرزداران ما ظلم می‌کنند در حالی که در هیچ کشوری این‌گونه نیست که مأموران با کمترین حمایت‌های قانونی مواجه باشند و قاچاقچیان به‌راحتی از رانت‌های قدرت و ثروت برخوردار باشند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید گذشته کمیسیون امنیت ملی از منطقه مرزی میناب، عنوان کرد: قایق‌ها و تجهیزاتی که در اختیار قاچاقچیان قرار دارد بسیار پیشرفته‌تر و قوی‌تر از تجهیزاتی است که در اختیار مرزداران جمهوری اسلامی قرار دارد و این اوج مظلومیت است که آن‌ها با قایق‌های پیشرفته خود قایق مرزداران ما را غرق کردند.


قاچاقچیان با قایق‌های بزرگ و پیشرفته خود از روی قایق دریابانان ایرانی عبور کردند


فلاحت‌پیشه اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی از ناجا، قایق قاچاقچیان به‌علت بزرگی و قدرت، در واقع سوار قایق مرزداران ایرانی شده و باعث شده دو تن از مأموران دریابان به شهادت برسند.


وی با ابراز تأسف از عدم حمایت لازم از مرزداران کشورمان، خاطرنشان کرد: گزارش لازم در این خصوص به مسئولان داده شد اما باید از نظر بودجه و از محل صندوق توسعه ملی نیز توجه اساسی به مرزهای دریایی شده و اشد مجازات برای قاچاقچیان در نظر گرفته شود و هیچ رانتی باعث تعدیل حکم نشود چرا که گذشتن از خون دریابانان باعث گستاخ‌تر شدن قاچاقچیان خواهد شد.


بر اساس این گزارش، دو تن از مأموران پایگاه دریابانی شهرستان میناب در درگیری با قاچاقچیان در منطقه جنوب کشور به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته