دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 16:36
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها حضور نهادهای اجرایی ضروری است

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها باید نهادهای حاکمیتی و اجرایی به کمک بسیج سازندگی و جهادگران بیایند و حضور آن‌ها ضروری است.
کد خبر : 397517
636928246430147184_md.jpg

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: 80 هزار هکتار انجیرستان در معمولان واقع در استان لرستان در جریان سیل اخیر زیر گِل‌ولای رفتند و احتمال نابودی این 80 هزار هکتار انجیرستان که 50 هزار شغل ایجاد می‌کرد، وجود داشت، اما جهادگران به‌موقع ورود پیدا کردند و نگذاشتند تا این انجیرستان‌ها نابود شود.


وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی کمک کردند تا 400 نفر از نیروهای جهادی ساماندهی شوند تا قبل از عید سعید فطر مشکل این انجیرستان‌ها حل شود و به باور من، این حرکت برگ زرینی در دفتر عملکرد جهادگران و بسیجیان محسوب می‌شود.


رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مبارزه با هجوم ملخ‌ها در استان لرستان گفت:‌ در زمینه مبارزه با هجوم ملخ‌ها به انجیرستان‌های استان لرستان برخی مکاتبات با توجه به فشردگی بازه زمانی، صورت گرفت و اغلب این مکاتبات با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری انجام شد تا هرچه سریع‌تر با هجوم ملخ‌ها مقابله و یک جریان‌سازی در این خصوص صورت گیرد.


زهرایی بیان کرد: برای موفقیت در مبارزه با هجوم ملخ‌ها باید یک سری اقدامات تکمیلی انجام شود؛ یعنی بسیج سازندگی می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین کند،‌ اما توانایی خرید 300 میلیون تومان سَم را ندارد؛ لذا باید نهادهای حاکمیتی و اجرایی به کمک بسیج سازندگی و جهادگران بیایند.


انتهای پیام/4079/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته