دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 00:15
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

دانشگاه آزاد اسلامی در پیوند با بخش خصوصی و صنعت خوب عمل کرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید ثروت از دانش و ارتباط با صنعت به‌‌خوبی عمل کرد.
کد خبر : 397493
97-03-c23-2526.jpg

سیدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد مهم انقلاب و بزرگترین دانشگاه جهان اسلام است، اظهار کرد: این دانشگاه با 54 هزار نفر هیئت علمی و چند میلیون دانشجو در اقصی نقاط کشور نقش مهمی در تأمین منابع انسانی متخصص ایفا کرده است.


وی عنوان کرد: هرچند پیش از این بحث‌هایی در زمینه حیف و میل بیت‌المال و تعقیب تفکرهای خاص جناحی و سیاسی و بعضاً حیاط‌خلوت‌شدن برای بعضی گروه‌های سیاسی را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودیم، اما تلاش‌ها علائم خود را نشان داد و  امروز مدعی هستیم در زمینه نیروی متخصص کمبودی در کشور نداریم.


نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذری از زمان به‌دلیل اینکه بازار کار کشور کشش نداشت با بی‌انگیزگی جوانان برای ادامه تحصیل و کمبود دانشجو روبه‌رو شدیم، تصریح کرد: دانشگاه در آن زمان با صندلی‌های خالی مواجه شد  و ناچار بود این معضل را حل کند که با ابتکار عمل جذب دانشجو از خارج کشور این مسئله به‌خوبی حل شد.


ابطحی با بیان اینکه ادغام برخی واحدها و کاهش رشته‌های غیرضروری از جمله اقدام‌های مناسبی بود که به تقویت جایگاه دانشگاه کمک کرد، گفت: این کارها از زمان انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد که گام‌های بسیار مناسبی بود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دکتر طهرانچی هم از چهره‌های بارز علمی و دانشگاهی کشور است که در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید ثروت از دانش، پیوند با بخش خصوصی و صنعت به‌خوبی عمل کرده است.


وی با اشاره به اینکه موضوع جوانان در نظر مقام معظم رهبری یک شعار نیست، خاطرنشان کرد: هرجا به جوانان اعتماد کردیم قدرت خودشان  را در حل مسائل نشان دادند و این موضوع موجب هراس دشمن است و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب می‌تواند از نیروهای نخبه و جوان برای تقویت بینه اقتصادی کشور بهره بگیرد.


انتهای پیام/4034/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته