دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 04:45
دوئل کرسی شهرداری استانبول؛

سوابق اوغلو و ییلدریم چیست؟

انتخابات شهرداری استانبول در دو تیر سال جاری برای دومین بار برگزار می‌شود و دو نامزد اصلی این انتخابات دارای سوابق سیاسی و اقتصادی زیادی هستند.
کد خبر : 397475
HaberEkspress.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  بعد از پیروزی  اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق در مقابل بن‌علی ییلدریم، نامزد حزب عدالت و توسعه و درخواست‌های این حزب هیأت شورای عالی انتخابات با هفت رأی مثبت در مقابل چهار رأی منفی درخواست حزب حاکم مبنی بر برگزاری مجدد انتخابات محلی در استانبول را پذیرفت.


گفتنی است؛ بر همین اساس این تصمیم، نتایج انتخابات محلی استانبول در ۳۱ ماه مارس لغو شده و باردیگر انتخابات در ۲۳ ماه ژوئن(دوم تیر سال جاری) برگزار می‌شود.


نامزدهای اصلی برای رسیدن به شهرداری استامبول از دو جریان اصلی سیاسی این کشور هستند. اکرم امام‌اوغلو نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق است. وی سابقه تجارت و سیاسی در ترکیه دارد. اوغلو در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ شهردار بیلیکدوزو در شهر استانبول بوده است. وی 49 ساله و از اهالی ترابوزن از شهرهای شمالی ترکیه است.


رقیب او در حزب عدالت و توسعه بن‌علی ییلدریم است. وی آخرین نخست‌وزیر ترکیه بوده است. او که دست راست اردوغان در حکومت ترکیه محسوب می‌شود، سابق ریاست بر مجلس نمایندگان این کشور را هم برعهده داشته است.


او 66 ساله و دارای تحصیلات مهندسی از دانشگاه فنی استامبول است و به‌دستور شخص اردوغان در این انتخابات برای دومین بار حضور خواهد داشت.


استامبول ترکیه بیش از 16 میلیون جمعیت دارد و در انتخابات قبلی مخالفان اردوغان رأی آوردند و برای شخص اردوغان این شهر بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: رجب طیب اردوغان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته