دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 14:34
سرهنگی:

جایگاه تجهیزات پزشکی در کشور به‌درستی تبیین نشده است

دبیر انجمن متخصصان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه جایگاه تجهیزات پزشکی در کشور به‌درستی تبیین نشده است، گفت: این جایگاه باید به‌درستی تبیین شود.
کد خبر : 397465
News-635037009127027890-th3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرداد سرهنگی ظهر امروز در نشست خبری انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با بیان اینکه انجمن صنفی با هدف شناسایی و آموزش تجهیزات پزشکی تأسیس شده است، گفت: هدف ما این است که جایگاه تجهیزات پزشکی را به‌درستی تبیین کنیم و سعی داریم برای رسیدن به این هدف قدم‌های بلندی برداریم.


وی با تأکید بر اینکه توسعه این صنف برای ما بسیار بااهمیت است، اضافه کرد: از ۴ هزار نفر عضو فعال انجمن، ۲ هزار نفر تأیید شدند که در ۱۴ استان مشغول فعالیت هستند. یکی دیگر از اهداف ما بحث ارتقای سطح دانش‌آموختگان این حوزه و تبیین وظیفه و کمک به اشتغال آنهاست.


دبیر انجمن متخصصان تجهیزات پزشکی اضافه کرد: ارائه خدمات صنفی و ارزیابی فناوری سلامت از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می‌گیرد. مهندسان پزشکی بیشترین گروه از اعضای ما هستند ‌و از طرفی فعالیت‌های ما در سه بخش تقسیم می‌شود.


سرهنگی با تأکید بر اینکه بحث آموزش اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ارتقای تخصص مهمترین هدف انجمن است که حدود 6 ماه است که آن را تدوین و پیگیری می‌کنیم. خدمات فنی و مهندسی و رتبه‌بندی خدمات و فروش شرکت‌ها از دیگر اقدامات ما محسوب می‌شود.


وی اضافه کرد: ارائه مشاوره تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی از دیگر اهداف ماست که امیدواریم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/4087/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته