دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 12:09
در نشست با اعضای هیات علمی

نیازآذری: اقدامات دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد شجاعانه و حاصل تجارب ارزنده وی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه اقدامات دکتر میرزاده بسیار شجاعانه و حاصل تجارب ارزنده وی است، بیان کرد: همه استادان باید همراه، همدل و هم‌صدا برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه مراکز رشد که جزو برنامه‌ها و اولویت‌های رئیس دانشگاه است، تلاش کنند.
کد خبر : 39744

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در نشست با اعضای هیات علمی واحد مرکز استان با قدردانی و تشکر از زحمات کادر آموزشی دانشگاه آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه انجام هر کاری نیاز به امکانات و ظرفیت‌ها دارد گفت: وجود 1700 عضو هیات علمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان که اکثر آنها دارای مرتبه علمی استادیاری و بالاتر هستند یک فرصت و ظرفیت خیلی خوب برای گسترش تحصیلات تکمیلی است.


وی گفت: در سال‌های نه‌چندان دور علاقه‌مندان کسب تحصیلات تکمیلی با صرف هزینه‌های هنگفت به کشورهای دیگر مراجعه می‌کردند که بسیاری از این کشورها از نظر آموزشی در سطح بسیار پایین بوده و هستند.


نیازآذری وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار مناسب در یک فضای آموزشی خوب و حضور استادان با مراتب علمی بالا و مجرب در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی را یک ظرفیت و دستاورد برای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: با تبیین سیاست‌ها و راهکاره‌های درست در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، امروز امکان تحصیل برای علاقه‌مندان در داخل کشور فراهم شده است.









رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از تبدیل ساختمان گذشته دبیرخانه به مرکز رشد مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: فرصت و امکانات لازم برای فعالیت دانش‌بنیان فراهم است و در آینده نزدیک شهرک فناوری آزاد«شفا» نیز در استان تاسیس خواهد شد



وی با توجه به مسائل و مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... دانشجویان ایرانی در خارج از کشور ادامه داد: امروز با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر آن تاکید دارند باید برای رشد و تربیت نیروی جوان و متخصص و کارآمد تلاش کنیم و این امر بزرگ بر عهده دانشگاهیان و شما استادان است.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به ساختار استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه‌ها و اختیارات استانی در سال تحصیلی جدید موظفی تمام استادان واحدهای استان تکمیل شد که به گفته سازمان مرکزی، استان مازندران در اجرای این کار موفق‌ترین استان بوده است.


وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در آینده دچار مشکل نشویم همه باید مقید به نظم و انضباط باشند و قوانین دانشگاه را رعایت کنند، افزود: انضباط فردی موجب انضباط گروهی می شود و سطح توقع از اعضای هیات علمی که از جامعه فرهیختگان هستند بسیار بالاست.


نیازآذری با بیان اینکه اعتبار یک مجموعه در گرو عملکرد صحیح و درست اعضای آن مجموعه است، تاکید کرد: حضور منظم، افزایش کیفیت آموزشی، افزایش سطح معلومات و مطالعات اعضای هیات علمی موجب افزایش اعتبار آنها و مجموعه است.


وی با توجه به دوران مدیریت دکتر میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد در دو سال گذشته، گفت: وی در ابتدای حضور خود وضعیت دانشگاه آزاد را به عنوان یک مجموعه خودگران و وابسته به شهریه نامناسب عنوان و از ابتدا بر ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای تاکید کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با یادآوری توجه ویژه ریاست عالی دانشگاه به امور کارکنان و استادان ادامه داد: ابلاغ بخشنامه عدم کسر حق مرتبه علمی در بازنشستگی، ابلاغ بخشنامه تخفیفات شهریه، چاپ نشریه ویژه کارکنان جزئی از آن است.


رئیس واحد ساری از تبدیل ساختمان گذشته دبیرخانه به مرکز رشد مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: فرصت و امکانات لازم برای فعالیت دانش‌بنیان فراهم است و در آینده نزدیک شهرک فناوری آزاد«شفا» نیز در استان تاسیس خواهد شد.


وی گفت: خواستن توانستن است و همه باید این باور را در خود ایجاد کنند که با حضور و فعالیت جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم به جامعه و مجموعه دانشگاه کمک کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته