دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 12:27
در گفت‌وگو با آنا

جعفر کاشانی: سوشا مکانی باید از مغزش استفاده کند/ باید از تجربیات فرهاد کاظمی استفاده شود

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس حضور فرهاد کاظمی در پرسپولیس را تکذیب نکرد و گفت که باید از تجربیات وی استفاده شود.
کد خبر : 39742

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با اشاره به مسائل حاشیه‌ای که برخی بازیکنان پرسپولیس در دیدار با ملوان به آن دامن زدند، گفت: «بازیکنی که با پیراهن پرسپولیس بازی می‌کند باید بداند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کند. بازیکنان پرسپولیس مقابل ملوان در رفتار و کردار خود کمی اشتباه داشتند. آنها به این نکته توجه نکردند که مردم از تیم بزرگ رعایت اصول اخلاقی را می‌خواهند. قرار نیست پرسپولیس تحت هر شرایطی پیروز شود.»


وی ادامه داد: «ما کار فرهنگی را روی بازیکنان خود شروع کرده‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد. متاسفانه چون تیم جوانی داریم زمان می‌برد تا بچه‌ها بتوانند خود را درون زمین کنترل کنند. بازی‌ها حساس است و سطح توقع مردم بالا اما می شود با حفظ آرامش در لحظات حساس و درگیری‌هایی که به وجود می‌آید، جو بازی را مهار کرد. نباید رفتاری از بازیکنان ما سر بزند که داور با کارت زرد و قرمزش تیم را در شرایط بدی قرار دهد. بازیکنان پرسپولیس لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند و بازیکنی که ملی‌پوش می‌شود الگوی مردم است. مردم نمی توانند حامی الگوی غلطی شوند.»


رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: «متاسفانه رعایت نکردن برخی مسائل باعث شد ما در دیدار بعدی جام حذفی مهدی طارمی و سوشا مکانی را از دست بدهیم. هر چند اخراج طارمی درست نبود و او مستحق کارت قرمز داور نبود اما سوشا مکانی مقصر بود. شب قبل از بازی در جشن رونمایی از پیراهن جدید پرسپولیس به او گفتم دروازه‌بان آینده‌داری هستی و باید مغزت را به کار بیاندازی تا دروازه‌بان اول تیم ملی شود اما او باز هم اشتباه کرد. باید به گونه‌ای برخورد کنیم تا او در بازی‌های بعدی از این اشتباهات نکند.»


کاشانی در مورد احتمال حضور فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی پرسپولیس اظهار کرد: «هر کسی شایستگی حضور در بهترین مشاغل را دارد اما خودش باید شرایط حضورش را فراهم کند. او مربی خوب و موفقی در دوران مربیگری اش بوده و باید از تجربیاتش استفاده شود.»


وی در خصوص اینکه چرا در جلسات هیات مدیره باشگاه کمتر حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: «گرفتارم چون به دیگر امور باشگاه می‌رسم. البته باشگاه که نه، به امور تیم می‌پردازم. قصدم این است که هر طور شده پرسپولیس را تبدیل به باشگاه کنم تا به آرزوی اصلی‌ام برسم. همه گونه تلاشی هم برای رسیدن به این مهم خواهم کرد. کاری که در شاهین انجام دادم و این تیم را تبدیل به باشگاه کردم. البته زمانی 63 هکتار زمین برای پرسپولیس گرفتم اما مشخص نشد آن زمین سرانجامش به کجا رسید.»


رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه این باشگاه چه زمانی صاحب اسپانسر خواهد شد، گفت: «مشخص نیست. مدت‌ها می‌خواستند تیم را واگذار کنند و در نهایت به خود وزارت ورزش و جوانان برگشت. خوب وزارت هم بودجه‌ای برای تیم پرسپولیس پیش‌بینی نکرده و نباید انتظار داشته باشیم که با وجود موانع قانونی که وجود دارد بلافاصله مشکلات مالی برطرف شود. حضور اسپانسر هم به معنای این نیست که تمامی مشکلات مالی برطرف شود. ما باید به سمتی برویم که تیم‌های بزرگ دنیا رفتند و تبدیل به باشگاه شدند. امروز این باشگاه‌ها با مشارکت مستقیم مردم اداره می‌شود و ما هم باید کاری کنیم که در آینده با کمک مالی که مردم می‌کنند ضمن مشارکت در امور اجرایی باشگاه پرسپولیس شرایط بهتر از گذشته شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب