دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 07:10
رئیس دانشگاه آزاد اهواز:

پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های علمی و فرهنگی چشمگیر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در دوره مدیریت جدید در حوزه‌های علمی و فرهنگی چشمگیر است.
کد خبر : 397350

حجت‌الاسلام فرج الله براتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره ارزیابی خود از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۷ سال اخیر در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... اظهار کرد: تغییرات اخیری که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد، کاملاً محسوس و مشهود است. هم در حوزه‌های علمی و پژوهشی و هم در حوزه‌های فرهنگی از زمانی که مدیریت‌های ولایی و واقعاً ارزشی مانند دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی آمدند، تغییرات بسیار مثبت بوده است و شاهد رشد بی‌نظیری بوده‌ایم.


وی با بیان اینکه  در حوزه‌های فرهنگی رشد بی‌نظیری داشته‌ایم و حتی فضای حوزه‌های اداری نیز در مدیریت جدید فرهنگی شده است، افزود: به طور مثال دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های کمک به هموطنان در سیل اخیر با عنوان قرارگاه جهادی اقدامات مثال‌زدنی و حضور مؤثری داشت به‌طوری که مسئولان شهرهای مختلف در استان خوزستان کیفیت و نوع خدمات را بی‌نظیر توصیف کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: امام جمعه اهواز در تماس با بنده می‌گفت در روستاهای کوچک نیز به برکت قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی نمازخانه راه‌اندازی شده است و نماز جماعت برپا می‌شود در حالی که در سایر حوزه‌ها، مسئولان هنوز نتوانسته‌اند مشکلات عدیده مردم را برطرف کنند.


براتی خاطرنشان کرد: افرادی که اکنون در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی هستند، همگی با تغییر رویکرد، دغدغه تأثیرگذاری و حل مسئله در جامعه دارند تا مسائل کشور را بشناسند و برطرف کنند. به قول دکتر طهرانچی «پنجره‌ها را باید باز کنیم، در اتاق دربسته نمی‌شود تصمیم گرفت»، باید ببینیم جامعه چه نیازی دارد و نقش ما در جامعه مشخص شود و در راستای آن چیزی که جامعه نیاز دارد، کار کنیم.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه رسالت ما در دانشگاه است، به تعبیر امام خمینی(ره) اگر دانشگاه‌ها اسلامی شوند، کشور اسلامی خواهد شد. دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و نه کارخانه تولید تکنولوژی، اگر انسان‌سازی حاصل شد، انسان باکرامت یقیناً از نظر فناوری انسان موفقی خواهد بود. مثلاً می‌بینیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسائل موشکی و نانو چقدر پیشرفت کرده است، دلیل آن این است که ابتدا انسان باکرامت پرورش داده‌اند و بعد این انسان‌ها تولید تکنولوژی، فناوری و علم می‌کنند. آن هم فناوری‌های در خدمت انسان و در راستای رسالت‌های انسانی.


دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ارگان علمی خدمتگزار شناخته می‌شود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: آن تصوری که سابق در مورد دانشگاه آزاد اسلامی بود، کاملاً تغییر کرده است و اکنون به‌عنوان ارگان علمی خدمتگزار در جامعه شناخته می‌شود. از نظر آموزشی، کیفیت آموزشی بهتر از دو سال قبل است و در ارزیابی‌ها، نظارت‌ها، رعایت سرفصل‌ها، نوع برخورد با دانشجویان در کلاس‌های آموزشی، پیگیری مشکلات استادان و ... پیشرفت محسوسی داشته‌ایم.


براتی گفت: افتخار می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کاملاً رو به جلو و مثبت، به‌ویژه حل مسئله پیدا کرده است و در راستای اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کند. در گذشته هم کار بسیار زیادی انجام شده و تلاش‌های مسئولان گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی را به اینجا رسانده است. این تغییر و تحول کاملاً در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... مشهود و محسوس است.


وی درباره شاخص‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در آینده پیش رو مدنظر قرار دهد به آنا گفت: شاخص یک دانشگاه باید شاخص خیلی مطلوب اسلامی هم از نظر علمی و هم از نظر فرهنگی باشد و برای آن شاخص کلی، باید شاخص‌های ریزتری را در نظر بگیریم، باید پارامترهایی را در نظر بگیریم و سعی کنیم در زمینه‌های مختلف به سمت آن اهدافی که مطلوب است، به‌عنوان دانشگاه تأثیرگذار حل مسئله، حرکت کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز اظهار کرد: برای اینکه بفهمیم از نظر فرهنگی در واحد خودمان در چه شرایطی هستیم، باید شاخص‌های مطلوب فرهنگی را از بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری استخراج و بازمهندسی کنیم؛ چراکه این بیانات گرفته‌شده از احادیث اهل بیت(ع) است. مقام معظم رهبری نمی‌گویند که دانشگاه باید صرفاً کارهای فرهنگی را انجام دهد؛ بلکه می‌فرمایند دانشگاه باید بتواند فناوری کشور را برعهده بگیرد و مشکلات صنعتی را برطرف کند.


براتی گفت: در جلسات مختلفی که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم، همگی اذعان دارند که دکتر طهرانچی فردی است که با تمام وجود برای رسیدن دانشگاه آزاد اسلامی به نتیجه مطلوب و تأثیرگذار تلاش می‌کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته