دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 12:07
در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت؛

وزیر بهداشت: طی دو ماه فرصت سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی و خارجی را فراهم ‌می‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی در کشور را فراهم و اعلام خواهد کرد.
کد خبر : 39733

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت گفت: نگاه دولت به سلامت مردم متفاوت است در حالی که نگاه سیاست‌مداران به این حوزه به دو دسته تقسیم می‌شود. برخی به مردم و سلامت توجه ویژه‌ای دارند و هزینه در این بخش را سرمایه می‌دانند، اما برخی دیگر به تاسیس جاده، کارخانه و تاسیسات افتخار می‌کنند و به سلامت نگاه سرمایه‌ای ندارند.


وزیر بهداشت افزود: سرمایه‌گذاری در سلامت چیزی نیست که یک سیاستمدار یا دولت به آن افتخار کند اما ما خوشحال هستیم که در قانون اساسی سلامت حق همگانی مردم شناخته شده است و دسترسی به آن وظیفه دولت تعیین شده که باید امکان دسترسی عادلانه مردم به دارو، پزشک و تجهیزات را فراهم کند.


وی عنوان کرد: ما خوشحال هستیم که دولت یازدهم به وعده‌هایی که قبل از حماسه 24 خرداد در حوزه سلامت و در بخش اجتماعی داده بود عمل کرده است.


هاشمی عنوان کرد: گام‌های موثری در این راه برداشته شده است که امید است با تداوم آن دسترسی مردم در حوزه سلامت تسریع پیدا کند و بیمار دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشد.


وزیر بهداشت یادآور شد: به نظر می‌رسد یکی از مسائل دوران پساتحریم این است که مردم به مواد اولیه دارویی بهتر، داروهای با کیفیت و تجهیزات پزشکی مرغوب دسترسی پیدا خواهند کرد.


وی افزود: در زمان تحریم این ادعا وجود داشت که دارو و تجهیزات جزو تحریم‌ها نیست اما دسترسی به این خدمات و سموم دفع آفات که برای تهیه غذای مردم فراهم بود را از ما گرفته بودند و انتقال پول و خرید از برندهای معروف را از ما سلب کرده بودند که ما امیدواریم در دوران پسا تحریم بتوانیم کیفیت دارو را ارتقاء ببخشیم، تجهیزات با کیفیت بالاتر را وارد کرده و از ورود مواد آسیب‌رسان به سلامت به صورت جدی جلوگیری کنیم.


هاشمی با بیان اینکه ایران در نقطه فوق‌العاده مهمی قرار دارد گفت: ایران کشوری است که توانمندی بسیار زیاد و نیروی انسانی بسیار ارزشمندی دارد اما متاسفانه برخی از این نیروهای انسانی در خارج از مرزها فعال هستند و این نشان می دهد که ما نتوانستیم امکانات مورد نیاز آنها را در کشور فراهم کنیم.


وزیر بهداشت گفت: کشور ما در بحث انسانی و علم و فناوری در منطقه بی‌بدیل است علاوه بر این کشور ما معادن و منابع طبیعی بسیار بی‌نظیری دارد که آن را به یک منطقه بی‌نظیر تبدیل کرده است.


وی عنوان کرد: عقل حکم می‌کند از موقعیت پسا تحریم استفاده کنیم و امکان سرمایه‌گذاری مشترک را فراهم آوریم تا کمپانی‌های بین‌المللی در مسیری تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی اوج بگیرد و ما نیز در تعامل با دنیا باشیم.


وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی را در کشور در مراسم اعلام شده‌ای به تصویر خواهد کشید و اعلام می‌کند تا با سرعت بیشتری در این رهگذر برای رفع مشکلات مردم گام‌های موثری برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته