دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 17:57
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

نگرش کاربردی عموم، لازمه رونق تولید صنایع‌دستی آذربایجان شرقی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: لازمه رونق تولید صنایع دستی، نگرش کاربردی به تولیدات هنری از سوی عموم است.
کد خبر : 397271
IMG_4011.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جواد رحمتی در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی ضمن تقدیر از هنرمندان هنرهای سنتی و دستی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: صنايع دستی جزء صنايع پاک و ارزشمند محسوب می‌شود که به‌واسطه آن می‌توان علاوه بر رونق اقتصاد خانوارها، حرکتی نو را در چرخه اقتصادی کشور ایجاد کرد.


وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان و سوق جامعه به سوی استفاده از روش‌های مدرن، صنایع دستی نیز از این تغییر بی‌تأثیر نخواهد ماند، ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع دستی برگرفته از هویت و اصالت گذشته یک ملت بوده است و حفظ آثار و هنرها به شکل اصلی امری ملزم است، لذا می‌بایست در کنار تسهیل مراحل تولید صنایع دستی با روش‌های مدرن و نوین، اصالت آثار را حفظ کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های میراث فرهنگی، فرهنگ‌سازی و تعریف کاربردی صنایع دستی در جامعه است، افزود: باید توجه داشت که در حوزه صنایع دستی نباید عملکردگرایی، حس زیبایی‌شناسی را در آثار تقلیل دهد، به همین منظور با فرهنگ‌سازی و تعریف صحیحی از کاربرد صنایع دستی در جامعه می‌توان جایگاه واقعی هنر دست هنرمندان این سرزمین را در جامعه بازسازی کرد که در این امر میراث فرهنگی کشور و استان نقش بسزایی دارد.


رحمتی ادامه داد: لازمه رونق تولید صنایع دستی، نگرش کاربردی به تولیدات هنری از سوی عموم است و در راستای رونق تولید آن باید نگرش عموم به استفاده از صنایع دستی را تغییر داد تا با فراگیر شدن آن شاهد افزایش تقاضا برای تولید و عرضه این محصولات باشیم.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته