دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 17:21
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان:

اشتغالزایی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل گفت: اشتغالزایی از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های این واحد دانشگاهی است.
کد خبر : 397253
photo5787574779501457337.jpg

سیروس بیدریغ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لاهیجان بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از ایده‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی حمایت می‌کند، اظهار کرد:  از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به‌ویژه منطقه شمال کشور برای ارائه ایده‌ها دعوت به همکاری می‌شود.


وی اشتغالزایی از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ذکر کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان منابع طبیعی و کشاورزی می‌توانند با مراجعه به این واحد دانشگاهی از امتیازهای مراکز رشد، آزمایشگاه و مشاوره کادر هیئت‌علمی قوی استفاده کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان خود را تأسیس کنند.


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: تأسیس این‌گونه شرکت‌ها از اهداف این واحد دانشگاهی است، زیرا این شرکت‌ها می‌توانند برای ایجاد اشتغال و حل مشکلات حاکمیتی کمک کنند.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، زیست‌بوم گیلان و شهرستان لاهیجان را مناسب با توسعه صنایع مرتبط به کشاورزی و منابع طبیعی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با دارا بودن استادان و دانشجویان متخصص و مزارع کشاورزی، کاشت برنج و پرورش دام می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی فراهم کند. 


بیدریغ رشته‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را متنوع ذکر کرد و ادامه داد: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌هایی نظیر شیلات، مهندسی علوم و صنايع غذايی، علوم و مهندسی محیط‌زیست، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی آب، مدیریت بازاریابی، مهندسی فضای سبز، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، گیاه‌پزشکی و مهندسی آبادانی طبیعت می‌تواند در  تمامی فرایندهای خلق ایده تا ایجاد محصولات کشاورزی و منابع طبیعی در کنار متخصصان و نوآوران باشد.


وی یادآور شد چندین فعالیت مبتنی بر کشاورزی و منابع طبیعی در سال گذشته باهمت شبانه‌روزی متخصصان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به ثمر رسیده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای در مزارع کتشال و سوستان، برداشت بیش از پنج تن برنج، پرورش طیور با استفاده از خوراک سالم و کاشت درختان میوه که به‌صورت تجاری به بهره‌دهی می‌رسند ازجمله موفقیت‌های این دانشگاه در سال گذشته است.


بیدریغ با دعوت از متخصصان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی و کشاورزی سراسر کشور  برای ارائه ایده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: این واحد دانشگاهی با در اختیار گذاشتن امکانات موردنیاز، از ایده‌های تجاری‌سازی و درآمدزایی در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی حمایت و پشتیبانی می‌‌کند.


وی خاطرنشان کرد: متخصصان و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۶ به دفاتر اداره پژوهش یا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، واقع در طبقه چهارم دانشکده علوم پایه و یا دفتر رئیس دانشگاه مستقر در طبقه پنجم دانشکده فنی و مهندسی مراجعه کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تلفن‌های (حوزه معاونت علمی ) 41230561013- ، (دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ) 41229080013  و ( داخلی 355  و 362 ) 41229081013 را آماده پاسخگویی به  هر نوع سؤال علاقه‌مندان دانست.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
میثم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
۰
دوستانی که در زمینه it یه برنامه نویسی وب و اپ تجربه ای دارند ‌ یا کسی رو میشناسید اعلام کنید، چون ایده ای دارم که بخاطرش بدنبال تشکیل یک تیم برای راه اندازی یک استارتاپ موفق هستم، بخاطر همینم قصدم انتخاب تیم از بین همشهریان لاهیجانیه.. راه ارتباطی تلگرامم MeysaMio_O@
هلدینگ شایسته