دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 11:09

تظاهرات فلسطینیان علیه اقدامات «ابومازن»/ محمود عباس: تشکیلات خودگردان فلسطین منحل نمی‌شود

«محمود عباس» به دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد برخلاف شایعات رسانه‌های عربی، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل قصد اعلام انحلال تشکیلات خودگردان یا لغو قرار داد اسلو را ندارد.
کد خبر : 39720

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پلیگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، روزنامه «هاآرتص« به‌نقل از یکی از مقام‌های اسرائیلی نوشت: «محمود عباس» (ابومازن) دیپلمات‌های اروپایی را در جریان تصمیم خود برای کناره‌گیری از قدرت در فلسطین قرار داده است. با وجود این، وی تمایلی به اینکه انحلال تشکیلات خودگردان را اعلام کند، ندارد.


بر اساس این گزارش، «محمود عباس» پیشتر در مصاحبه با روزنامه «القدس‌العربی» گفته بود که می‌خواهد در سخنرانی 29 سپتامبر (7مهر) در سازمان ملل «بمب خبری» خود را رو کند ولی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.


از سوی دیگر شبکه خبری «الجزیره» گزارش کرد: ده‌ها نفر از حامیان «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» و شهروندان فلسطینی در تظاهراتی در شهر «بیت‌لحم»، به سرکوب تظاهرات مردمی که در حمایت از مسجدالاقصی برگزار شد و در آن دستگاه امنیتی فلسطین به جوانی حمله کرد، اعتراض کردند.


شاهدان عینی در این‌باره گفتند: تظاهراتی در اعتراض به اقدام سرکوبگرانه ماموران سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حمایت از مسجدالاقصی در «بیت‌لحم» آغاز شد و تا مرکز ریاست تشکیلات خودگردان در این شهر ادامه داشت.


شرکت‌کنندگان کناره‌گیری «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئول امنیتی که دستور ضرب این جوان را داده بود، خواستار شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته