دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 14:45
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی:

کشاورزان در روزهای آینده با احتیاط سم‌پاشی کنند

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: کشاورزان در تمام نقاط کشور و در روزهای آینده به دلیل وزش باد و بارش باران سم‌پاشی را با احتیاط انجام دهند.
کد خبر : 397184
JamNewsImage08423803.jpg

مسعود حقیقت در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: کشاورزان در استان‌های شمال غرب کشور در روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری باید عملیات سم‌پاشی را بااحتیاط انجام دهند زیرا احتمال بارش پراکنده و وزش باد وجود دارد.


وی با تأکید بر اینکه باغ‌های این منطقه در این فصل سال در معرض بیماری‌های قارچی و باکتریایی هستند، اضافه کرد: مبارزه با نسل اول کرم سیب در مناطق بالادست شروع‌ شده و پایش و کنترل بیماری آتشک نیز در این چند روز مناسب به نظر می‌رسد.


مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی تأکید کرد: به زنبورداران توصیه می‌شود که کندوهای عسل را به مناطق خنک‌تر و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهند.


وی خاطرنشان کرد: دامداران چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها را بااحتیاط انجام دهند و به دلیل بارش‌های پراکنده در مناطق کوهستانی تلاش کنند دام‌ها را در مراکز خود مستقر کنند.


حقیقت خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی نیز سم‌پاشی‌هایی باید بااحتیاط صورت گیرد و از نیمه دوم خردادماه بحث تله‌گذاری برای کنترل و مبارزه با مگس زیتون صورت گیرد.


وی عنوان کرد: در حال حاضر زمان مناسبی برای مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج است و بهترین زمان برای انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق خنک‌تر و مرتفع و کاهش تعداد قاب‌ها جهت تهویه هوا و کاستن از گرمای هوا است.


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان‌های جنوبی به دلیل وزش باد شدید سم‌پاشی نکنند و از گلخانه‌ها و درختان جوان در این محدوده مراقبت کنند.


وی افزود:‌ با توجه به پایداری جوی، مبارزه با ملخ صحرایی در بندرعباس بلامانع است و دامداران در مسیرهای سم‌پاشی جهت مبارزه با ملخ صحرایی قرار نگیرند و دام‌های خود را به مناطق امن انتقال دهند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب