دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 14:55
به همت متخصصان داخلی؛

کشور از واردات ضدعفونی‌کننده بیمارستانی بی‌نیاز شد

به همت متخصصان داخلی، تولید نسل جدید ضدعفونی‌کننده‌های بیمارستانی توسط دو شرکت دانش‌بنیان آغاز و کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شد.
کد خبر : 397175
2695950.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، به همت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نسل جدید محصولات ضدعفونی‌کننده و شوینده‌های اختصاصی واحد CSSD بیمارستانی تولید شد.


محصولات ضدعفونی‌کننده بیمارستانی که پیش از این از کشورهای آلمان، سوئیس و فرانسه وارد می‌شده، در حال حاضر به همت محققان داخلی در کشور ساخته و موجب خودکفایی کشور در این حوزه شده است.


این محصول برای شست‌و‌شوی دستگاه‌های ست‌شوی پزشکی در حوزه کنترل عفونت است و اکنون با یک سوم قیمت مشابه خارجی آن در بازار عرضه می‌شود.


مهدی شاهمرادی‌مقدم، در خصوص این محصول ضدعفونی‌کننده اظهار‌ کرد: محصولات ضدعفونی‌کننده و شوینده‌های اختصاصی واحد CSSD بیمارستانی قبلاً با قیمت‌های بسیار گزاف وارد می‌شد؛ به عنوان مثال یک گالن ۵ لیتری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید اما محصول تولید داخل با یک‌سوم قیمت و حتی با کیفیت بهتر در بازار وجود دارد.


مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه کنترل عفونت افزود: کشورهای مختلف به دلیل وجود تحریم‌ها، همکاری خود را با شرکت‌های ایرانی قطع کردند، بنابراین چون مواد ضدعفونی‌کننده کاهش یافته بود، شرکت‌هایی که دستگاه‌های ست‌شوی پزشکی نیز تولید می‌کردند دچار مشکل شده بودند. 


شاهمرادی‌مقدم  بیان کرد: طبق آمار موجود تا سال گذشته حدود یک هزار و 800 تن مواد ضدعفونی‌کننده وارد کشور شده است که طبیعتاً این واردات به شرکت‌های تولیدکننده آسیب وارد می‌کند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها نیز به اسم تولیدکننده، کالاهای مشابه کالاهای داخلی را از آمریکا وارد می‌کنند و متأسفانه هنوز از واردات این ‌نوع کالاها جلو‌گیری نشده است.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته