دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام علوی:

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نمونه کامل عالمی الهی بود

وزیر اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد سید آزادگان نمونه کامل عالمی الهی بود که تنها به اتحاد در نظام اسلامی فکر می‌کرد.
کد خبر : 397170
_ALI8521.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین بزرگداشت سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، عصر امروز با حضور آزادگان، مقامات لشکری و کشوری و دوستداران این سید بزرگوار در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌ جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام سید حسین ابوترابی‌فرد اخوی سید آزادگان، سردار محمد‌رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و آزادگان سرافرازی از سراسر ایران در این مراسم حضور داشتند.


در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن میرسید یکی از آزادگان سرافراز و هم اردوگاهی مرحوم ابوترابی‌فرد با حضور در پشت تریبون ضمن خوشامد‌گویی به حاضران جلسه گفت: سید آزادگان مرحوم ابوترابی‌فرد اسوه صبر و مقاومت و ایثار بود. او در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌های عراق پیشوا و الگوی آزادگان بود. تمام اسرا در دوران اسارت دور شمع وجود سید آزادگان جمع می‌شدند و از برکات و جود این عالم بزرگ فیض می‌بردند.


در ادامه گروه سرود آزادگان با اجرای سرودی در وصف سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از وی تجلیل کردند. سپس از خانواده دو آزاده سرافراز سید سقا؛ سید فضل‌الله محمدی و جانباز و آزاده سردار سید علی‌اکبر مصطفوی که دار فانی را وداع گفته‌اند، تجلیل و قدردانی شد.


در ادامه این مراسم وزیر اطلاعات با حضور در پشت میکروفن درباره سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد گفت: این عزیز بزرگوار اسوه صبر و مقاومت بود. او عالمی بود که به‌واقع در جایگاه واقعی خود برای خدا و خلق خدا کار می‌کرد او با قصد قربت برای خدمت‌گزاری به خلق خدا از هیچ تلاشی فروگذار نبود. سید آزادگان در برخورد با کسانی که به او مراجعه می‌کردند چیزی جز مقام انسانی او را در نظر نمی‌گرفت و به‌صرف این که خط سیاسی او متفاوت بود با او برخورد نامناسب نمی‌کرد.


حجت‌الاسلام سید محمود علوی بیان کرد: از این‌ که این بسیجی و طلبه حقیر در مجلس سید بزرگوار و عالم دینی هم چون سید آزادگان ابوترابی‌فرد افتخار سخن گفتن را پیدا کرده‌ام خدا را شاکرم و خیلی خوشحالم که فرصتی پدید آمد که در جلسه عالم ارجمندی همچون ایشان در محضر بزرگان و علمای بزرگ و مقامات والای لشکری و کشوری و آزادگان سرافراز مجال سخن گفتن یافتم. سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در دوران اسارت و در زمانی که در اردوگاه‌های رژیم بعث اسیر بود توانست با اعمال و رفتار خود آزادگان را گرد شمع وجود خود جمع کند و به‌صورت عملی الگویی بسیار مناسب بر وحدت میان آزادگان باشد. او آن‌قدر مخلص بود که حتی توانست بر عراقی‌ها نیز تأثیر گذارد.


وی ادامه داد: در سال 1359 زمانی که خبر شهادت سید آزادگان را در تپه‌های الله‌اکبر به‌ اشتباه به ما دادند، در فراق این یار قدیمی امام وی انقلاب گریستم که بعد متوجه شدیم ایشان در اردوگاه‌های عراق به اسارت رفت است در 12 خرداد سالی که حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد به همراه پدر بزرگوار خود حجت‌الاسلام سید عباس ابوترابی‌فرد در یک سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفتند و دوباره در فراق این دو عالم بزرگ گریستم. به‌واقع غم فراق عالمانی این‌چنین بسیار سخت و طاقت‌فرساست و تنها با ادامه راه و روش و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و سیره آنان می‌توان این غم را تحمل کرد.


وی اظهار کرد: زمانی که خبر بازگشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از اسارت را دریافت کردم، با خود تصور کردم که این سید خدا بعد از 10 سال اسارت حتماً تکیده و افتاده شده است،‌ اما زمانی که این آزاده سرافراز را دیدم متوجه شدم او مانند آهنی آبدیده شده است و بیشتر از پیش از روحیه بالای انقلابی برخوردار شده است. سید آزادگان همچون علمای طول دوران انقلاب اسلامی و دوران مشروطیت با اعمال و رفتار الهی در جهت خدمت به خلق خدا و دین خدا تا آخرین لحظه عمر خودیار و همراه پدر بزرگوار خود حجت‌الاسلام سید عباس ابوترابی‌فرد بود و به‌واقع این سید بزرگ همچون دیگر فرزندان بزرگوار حجت‌الاسلام سید عباس ابوترابی‌فرد در راه خدمت به دین اسلام و جامعه اسلامی خود را وقف کرد. سیره عملی و نظری سید آزادگان الگویی بسیار مناسب برای جوانان است.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته