دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 10:07

عضو داعش به نظارت بر زندانی شدن روزنامه‌نگار آمریکایی اعتراف کرد

یکی از نیروهای دستگیرشده داعش اعتراف کرد که بر روند زندانی شدن گروگان‌های غربی که دو تن از آن‌ها در مقابل دوربین ذبح شدند، نظارت داشته است.
کد خبر : 397081
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی ان ان، آلکساندا کوتی یکی از جنگجویان سابق داعش که به تشکیل یکی از بدترین گروه‌های ترور متهم است، اذعان کرد که مسئول نظارت بر زندانی کردن سه گروگان غربی، جیمز فولی، آلن هنینگ و جان کانتیل بود.


فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی و هنینگ، امدادرسان انگلیسی در سال 2014 در مقابل دوربین‌های داعش ذبح شدند اما محل نگهداری کانتیل همچنان نامعلوم است. او یک عکاس و خبرنگار انگلیسی بود و در چندین ویدئوی داعش به تبلیغ برای این گروه پرداخت.


کوتی توسط نیروهای کرد سوریه بازداشت و در انتظار استرداد به آمریکاست. وزارت خارجه آمریکا وی را به دست داشتن در اعدام‌های داعش و «شکنجه‌های به‌شدت بی‌رحمانه» گروگان‌های غربی متهم کرده است.


وی در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد که او در ابتدا به‌عنوان یک جنگجوی معمولی به داعش پیوسته اما بعداً کار اخذ باج از خانواده گروگان‌ها به وی سپرده‌شده است.


این عضو دولت به‌اصطلاح اسلامی شام و عراق افزود که هرچند گفتگوی نیروهای داعش و گروگان‌ها کوتاه بود اما اگر مجالی می‌یافتند، درباره اسلام و سیاست صحبت می‌کردند.


کوتی یکی از انگلیسی‌هایی بود که یک گروه تروریستی موسوم به «بیتلز» را تشکیل داد و در مصاحبه‌اش گفت که ترجیح می‌دهد در یک دادگاه انگلیسی محاکمه شود. وی تأکید کرد: «تجربه من نشان می‌دهد که قضات انگلیسی کاملاً منصف هستند.»


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته