دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 10:11

جنگجویان آموزش‌دیده در ترکیه وارد سوریه شدند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که گروهی متشکل از ۷۵ جنگجوی سوری که آمریکا آن‌ها را برای مقابله با گروه داعش آموزش داده بود، وارد خاک سوریه شده‌اند.
کد خبر : 39688

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: این گروه 75 نفره که در اردوگاهی در نزدیکی آنکارا آموزش دیده‌ بودند، جمعه شب با 12 خودروی زرهی وارد استان حلب سوریه شدند.


براساس این گزارش، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که ماهیتی مخالف نظام سوریه دارد) اعلام کرد: این جنگجویان که به تازگی آموزش دیده‌اند، برای کمک به دو گروه افراطی مورد حمایت آمریکا یعنی «تیپ 30» و «صقور الجبال» به سوریه اعزام شده‌اند.


پیش از اعزام این گروه، تنها حدود 60 نفر در برنامه آموزش نظامی افراط‌گرایان به رهبری آمریکا آموزش دیده بودند.


برنامه 500 میلیون دلاری دولت آمریکا برای آموزش پنج هزار جنگجو در ترکیه و اعزام آن‌ها به سوریه با موانع زیادی مواجه شده است و انتقادهای جدی به‌دنبال داشته است. پیشتر ژنرال «لوید آستین» در برابر کنگره آمریکا اعتراف کرد که تنها چهار یا پنج جنگجوی مورد حمایت آمریکا در حال نبرد در سوریه هستند.


ژنرال «آستین» که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا را رهبری می‌کند همچنین اعتراف کرد که آموزش پنج هزار جنگجوی سوری در سال به هیچ‌وجه قابل اجرا نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته