دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 11:41
جعفری‌نژاد در گفتگو با آنا:

پوشش گیاهی عامل آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پوشش گیاهی متراکم و مناطق صخره‌ای در این استان عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در استان است
کد خبر : 396836
121212.jpg

محسن جعفری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص آتش‌سوزی‌های هفته گذشته در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما در هفته گذشته در مناطقی همچون مناطق حفاظت‌شده دیل، کوه سرخ، خائیز و خامین آتش‌سوزی‌هایی را داشتیم که مشکلات زیادی برای مناطق به‌وجود آورد.


وی با بیان این‌که علت بیشتر این آتش‌سوزی‌ها بروز صاعقه عنوان کرد و گفت: چون اکثر مناطق تحت مدیریت ما صخره‌ای است و در مناطق حفاظت شده ما با انبوه پوشش گیاهی مواجه هستیم که برداشتی از آن نمی‌شود زمینه آتش‌سوزی بسیار مناسب‌تر از زمان‌های خشکسالی است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این‌که اقدامات لازم جهت پیشگیری از آتش‌سوزی صورت گرفته بود، گفت: با توجه به گستردگی نقطه‌ای مناطق درگیر آتش‌سوزی که بیشتر در منطق صعب‌العبور قرار داشت امکان کنترل آتش را بسیار دشوار کرده بود.


جعفری‌نژاد با بیان این‌که آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان در روز گذشته به پایان رسید، میزان خسارت‌های وارده این آتش‌سوزی‌ها را در دست بررسی عنوان کرد.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته