دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 09:54

بن کارسون: مسلمانان نباید در آمریکا رئیس‌جمهوری شوند

یکی از رقبای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا گفت که معتقد است یک مسلمان نباید رئیس‌جمهوری ایالات متحده شود.
کد خبر : 39683

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، «بن کارسون» از رقبای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گفت: من هوادار این نظر نیستم که یک مسلمان مسئول اداره امور کشور ما باشد. اصلا موافق نیستم.


براساس این گزارش، «کارسون» افزود: معتقدم که دین رئیس‌جمهوری باید با قانون اساسی آمریکا همخوانی داشته باشد.


چند روز پیش نیز یکی از حاضران در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» دیگر رقیب انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، گفته بود که «باراک اوباما» مسلمان است و حتی آمریکایی نیست.


«ترامپ» که برای عذرخواهی از این اظهاراتش، تحت فشار دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان قرار گرفته بود، گفت: من وظیفه ندارم که از «اوباما» دفاع کنم.


براساس قوانین آمریکا فقط شهروندان متولد این کشور می توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.


«علی‌اکبر مهدی» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، درباره اظهارنظرهایی از این دست در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا گفت: این نوع اظهارنظر از چهره‌هایی که از افراد جاافتاده و مسلط حزب جمهوری‌خواه هستند، بعید است. طبعا بازتاب اظهارات جنجالی در این مرحله از انتخابات برای جذب بخش بسیار فعال و پرسر و صدای حزب جمهوری‌خواه است.


«مهدی» افزود: این تحولات، حزب جمهوری‌خواه را در وضعیتی حساس قرار داده است و باعث نگرانی رهبران حزب شده است و در صورتی که ادامه یابد، شانس پیروزی حزب را در انتخابات کم میکند.


تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که به‌وسیله شبکه‌های «سی‌ان‌ان» و «او آر سی» تهیه شده است، نشان می‌دهد که «کارسون» به جایگاه سوم سقوط کرده است و «کارلای فیورینا» مدیر سابق شرکت «هیولت پاکارد» جای وی را گرفته است.


«دونالد ترامپ» همچون چند ماه گذشته درصدر نظرسنجی‌ها قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته