دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 16:05
میرجعفریان:

بی‌توجهی به فرهنگ زیان‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بی‌شک فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و بی‌توجهی به آن زیان‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
کد خبر : 396663
759112_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در دیدار  مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بی‌شک فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و بی‌توجهی به آن زیان‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: باید در اجرا و ساخت پروژه‌ها مسائل فرهنگی مردم مورد توجه قرار بگیرد وگرنه هزینه اجرای پروژه بالا خواهد بود.


وی مسئولان فرهنگی را به ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات حوزه عمرانی فرهنگ در استان فراخواند و اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن را قابل‌توجه و مهم ارزیابی کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، بخش زیرساخت‌های فرهنگی را در توسعه فرهنگ استان مهم برشمرد و گفت: اگر قرار است در مسیر توسعه استان در سایر بخش‌ها اتفاقی مثبتی رخ دهد، این هدف فقط با تقویت بخش فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی به دست خواهد آمد.


میرجعفریان با تأکید بر اهمیت ارتقای زیرساخت‌های عمرانی به‌منظور بهره‌برداری فرهنگی و هنری تصریح کرد: بی‌شک ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان گامی در راستای ارتقای دیگر بخش‌هاست که در خراسان‌جنوبی باید به‌طور جد در دستور کار مسئولان باشد.


وی با بیان تأکید استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه احیای فرهنگ و هنر افزود: انتظار می‌رود سال جاری اقدامات مهمی در بحث تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری صورت پذیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه بحث زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در حوزه استانی ضعیف است، گفت: چشم‌انداز خوبی در مرکز و شهرستان‌های استان دیده‌شده که امیدواریم با نگاه روشن مقام ارشد خراسان‌جنوبی و با اعتباراتی که امسال برای آن پیش‌بینی خواهد شد و با نگاه حرفه‌ای‌تری که به این مجموعه‌ها داشته‌ایم این مجموعه‌ها را در آینده‌ای نزدیک به پایان رسانیم.


ناصر نبی‌زاده با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی استان در حد مطلوب نیست، گفت: استاندار خراسان‌جنوبی نگاه خوبی به بحث زیرساخت‌های فرهنگی دارد و دستوری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تکمیل حوزه زیرساخت‌ها داده است که امیدواریم شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.


وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی به‌عنوان یک استان فرهنگی دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی است که باید بیش از پیش این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد حضور گردشگران و هنرمندان مطرح کشوری در قالب جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری خواهیم بود و برای انجام کارهای بهتر و بیشتر در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی درباره گذرهای فرهنگی هنری بیرجند تصریح کرد: به‌طور قطع افتتاح گذر فرهنگ و هنر در استان آغاز پربرکتی برای اقدامات فرهنگی است و بستر مناسبی برای توسعه مشاغل فرهنگی، اوقات فراغت، جاذبه‌های گردشگری و توریستی و از همه مهم‌تر رونق اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد بود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته