دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بازدید نمایندگان انجمن ماکس پلانک و صندوق تحقیقات آلمان از واحد علوم و تحقیقات مطرح شد

پژوهشگران ایرانی با همکاری انجمن ماکس پلانک به توسعه مطالعات علمی خود می‌پردازند

پژوهشگران ایرانی در صورت تعریف پروژه پژوهشی با شرکای آلمانی می‌توانند تا 20 هزار یورو بودجه پژوهشی برای پیشبرد اولیه طرح و در مراحل بعدی کار بودجه بیشتری را دریافت کنند.
کد خبر : 39665

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نمایندگان انجمن ماکس پلانکMax Plank Society و صندوق تحقیقات آلمانDFG با هدف برقراری ارتباط پژوهشگران این موسسات با محققان ایرانی از واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند و در نشستی با حضور نمایندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست واحد و مدیر کل امور بین الملل واحد، امکانات همکاری را بررسی کردند.


بر اساس قانون اساسی آلمان «پژوهش» برای پژوهشگران آلمانی رایگان است و در این راستا بودجه‌ای در حدود 8 میلیارد یورو در اختیار پژوهشگران آلمانی قرار دارد. پژوهشگران غیر آلمانی می‌توانند به شرط همکاری با پژوهشگران آلمانی از این بودجه پژوهشی بهره ببرند.


اساس این اقدام، ایجاد ارتباط میان محققان بین المللی و آلمانی به صورت رابطه فردی است که بر این مبنا، نیازی به انعقاد یادداشت تفاهم میان سازمان‌ها وجود ندارد. بنابراین بهره‌گیری از این بودجه پژوهشی مستلزم برقراری ارتباط پژوهشگران ایرانی و آلمانی و ارائه طرح‌های مشترک است.


این هیأت در بازدید خود از امکانات و بخش های مختلف واحد علوم و تحقیقات با تحسین امکانات علمی و پژوهشی واحد، اذعان کردند که اطلاعات در مورد توان علمی و پژوهشی ایران در آلمان کافی نیست و پیشنهاد کردند ایران نمایشگاه پژوهشی و علمی در آلمان برگزار و از هیأت‌ها و خبرنگاران آلمانی برای بازدید از توان پژوهشی و علمی ایران دعوت کنند.


انجمن ماکس پلانک با بیش از 60 سال سابقه فعالیتی، یک انجمن مستقل غیرانتفاعی با 82 نهاد تحت هدایت است که به پژوهش‌های دانش‌محور ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علوم طبیعی، انسانی، زندگی و ...می‌پردازد.


نام این موسسه که برگرفته از یکی از برجسته ترین پژوهشگران علمی آلمان است، نشان‌دهنده هدف اصلی آن یعنی تعالی پژوهشی است و داشتن بیش از 17 برنده جایزه نوبل در میان پژوهشگران آن و 21 هزار محقق فعال در انجمن بیانگر حمایت انجمن ماکس پلانک از فعالیت‌های پژوهشی نهادها و افراد آلمانی و غیرآلمانی است.


حضور بعدی این هیأت در واحد علوم و تحقیقات، نهم اکتبر سال جاری میلادی است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این انجمن می‌توانند از تارنمای اینترنتی آن به آدرس www.maxplanck.de بازدید کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته