دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 21:18
معاون فنی محیط زیست مازندران:

ویلاهای حاشیه ساحل خزر مانع از انجام مأموریت‌های زیست‌محیطی هستند

معاون فنی سازمان محیط زیست مازندران گفت: ویلاهای ساخته‌شده در حاشیه ساحل خزر مانع از فعالیت‌های مأموران ما می‌شود و حتی اجازه دسترسی به ساحل برای انجام مأموریت‌هایمان را نداریم.
کد خبر : 396634
1621428.jpg

علی‌اکبر یداللهی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص وضعیت فک خزر در سواحل استان مازندران، اظهار کرد: متأسفانه در میان کشورهای حوزه خزر تنها کشوری که از فک‌های خزر محافظت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است ولی دیگر کشورها مجوز برای شکار این حیوان را صادر می‌کنند.


وی ادامه داد: علاوه بر عدم صدور مجوز شکار برای فک خزر، ما به صیادان منطقه آموزش‌هایی را داده‌ایم تا نسبت به حفظ این گونه حیوانی آگاهی‌های لازم را کسب کنند و با توجه به اینکه تا  پیش از این ما هر سال حدود 7 الی 8 مورد تلفات داشتیم ولی با آموزش‌های لازم این میزان کاهش یافته است.


معاون فنی محیط زیست مازندران با اشاره به این مطلب که 400 کیلومتر از ساحل خزر متعلق به استان مازندران است، افزود: تعداد فک‌هایی که در طول این ساحل به دام می‌افتند بسیار بیشتر از آمارهای موجود ماست زیرا مثلاً در حوزه 60 کیلومتری میانکاله 26 تعاونی صیادی تحت کنترل هستند و بقیه آنها با محیط زیست استان هماهنگ نبوده و ما به آنها دسترسی نداریم.


یداللهی یکی از عوامل عدم امکان نظارت جدی بر فک‌های خزر و یا سرشماری پرندگان در سواحل خزر را عدم دسترسی به ساحل دانست و گفت: بعضاً ویلاداران به نیروهای محیط زیست اجازه نمی‌دهند به این مناطق رفت و آمد داشته و وظایف خود را به‌درستی اجرا کنند.


وی در پایان یکی از عوامل مهم در جلوگیری از انجام مأموریت در پایش و محافظت از گونه‌های جانوری را ویلاهای ساخته شده در حاشیه ساحل خزر دانست و گفت: با توجه به اقدامات رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در این خصوص، امیدواریم مسئولان نسبت به مشکل ایجاد شده آگاه شوند، هر چند بعید به‌نظر می‌رسد ویلاهایی که با هزینه‌های میلیاردی ساخته شده به‌راحتی تخریب شده و انجام فعالیت‌های حافظ محیط زیست را تسهیل کنند.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته