دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 14:49
دریسی:

نان شور سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: نان شور سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد.
کد خبر : 396627
photo_2019-06-03_08-10-38.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از وب‌دا بوشهر، محمدحسین دریسی اظهار کرد: نمک بیش‌ از اندازه در نان، سلامت مردم به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران قلبی و عروقی را تهدید می‌کند.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: نان قوت اصلی مردم را تشکیل می‌دهد به‌طوری که سرانه مصرف نان در کشور 320گرم در روز برآورد شده و به همین دلیل بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن و انواع ویتامین‌های گروه B، آهن و فیبرغذایی از طریق نان تأمین می‌شود.


در ادامه کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در گذشته نظارت دقیق بر میزان نمک استفاده شده در نان‌ها امکان‌پذیر نبود و برای بررسی این موضوع کارهای آزمایشگاهی انجام می‌شد که زمانبر و مقرون به صرفه نبوده است.


سیده فاطمه حسینی افزود: از ابتدای سال گذشته بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل‌ سنجش شوری نان مجهز شدند که اکنون می‌توانند با استفاده از این دستگاه‌ها در محل میزان نمک استفاده‌شده در نان را بسنجند.


وی تصریح کرد: دشتستان دارای 196 نانوایی بوده که به‌صورت ماهیانه توسط بازرسان بهداشت محیط میزان شوری خمیر این نانوایی‌ها سنجش می‌شود و در طول یک‌سال گذشته بیش از 90 درصد از این تعداد نانوایی‌های موجود به میزان استاندارد نمک استفاده می‌کنند.


کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: سلامت شهروندان یکی از اولویت‌های اصلی شبکه بهداشت و درمان بوده و سلامت مواد غذایی با نظارت مستمر و همچنین آموزش مداوم به اصناف امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته