دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 13:47
زاهدیان در گفتگو با آنا:

کشورهای غربی عزم جدی برای مقابله با موضوع مواد مخدر ندارند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ورود مواد مخدر به کشور را خط قرمز پلیس دانست و گفت: کشورهای غربی عزم جدی برای مقابله با موضوع مواد مخدر ندارند.
کد خبر : 396613
333.jpeg

محمدمسعود زاهدیان در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با انتقاد از رویکرد کشورهای دیگر در موضوع مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته مقصد بسیاری از مواد مخدری که در کشور افغانستان تولید می‌شود، کشورهای آمریکایی و اروپایی است اما کشورهای این دو قاره برخورد با این پدیده شوم را جزء اولویت‌های کاری خود نمی‌دانند و متأسفانه کشورهایی که در مسیر انتقال مواد مخدر هستند بیشترین ضربه را می‌خورند. امروزه کشور ما هم از نظر مالی و هم از نظر جانی ضربه‌هایی را در حوزه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خورده و نیروی انتظامی در این زمینه شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.


وی ادامه داد: آمریکا با بهانه مبارزه با مواد مخدر به کشور افغانستان لشکرکشی کرد اما آمار تولید مواد مخدر بعد از ورود آمریکا بیشتر از گذشته شد، لذا آمریکایی‌ها نه‌تنها دغدغه‌ای برای مقابله با موضوع مواد مخدر ندارند بلکه در تشدید این موضوع نیز اقدام می‌کنند تا مردم کشورهای مختلف را با مشکل مواجه کنند.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه کشور ما در خط مقدم مقابله با مواد مخدر قرار دارد، گفت: در حال حاضر بیشترین کشف‌ مواد مخدر در جهان در کشور ما اتفاق می‌افتد. در این راه نباید زحمات مأموران پلیس را نادیده گرفت. نیروی انتظامی ورود انواع مواد مخدر به کشور را خط قرمز خود می‌داند و با افرادی که قصد دارند سلامت مردم را برای رسیدن به اهداف خود تهدید کنند، به‌شدت برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.


زاهدیان گفت: متأسفانه کشورهای غربی عزم جدی در برخورد با موضوع مواد مخدر ندارند و حتی در این راه کشور ما را که برخورد با مواد مخدر را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است، تحریم کرده و موانعی را پیش روی ایران در بحث وارد کردن تجهیزات موادیاب ایجاد می‌کنند اما کشور ما هرگز در این راه عقب‌نشینی نخواهد کرد و اقدامات مقابله‌ای خود را متناسب با راه‌های قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر در نظر می‌گیرد.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
۰
اگردرایران عزم جدی برای مبارزه بامواد مخدروجود داشت ، شاهد اینهمه معتاد درکشورنبودیم .
هلدینگ شایسته