دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1398 - 15:14
در منطقه جازموریان انجام شد؛

غربالگری 850 خانوار توسط پزشکان جهادگر دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از غربالگری کامل 850 خانوار در منطقه محروم جازموریان توسط پزشکان جهادگر دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 396457
a51c385b-c0ad-45f1-bdd1-bd4a200cb91d.jpg

حمدالله منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از فعالیت گروه جهادی 20 پزشک داوطلب و جهادگر دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز دهستان کوهستان بخش چاه‌ابراهیم منطقه محروم زهکلوت مرکز بخش جازموریان خبر داد.


وی با بیان اینکه این گروه متشکل از 10 پزشک خانم و 10 پزشک آقا بود و دوشنبه هفته جاری وارد منطقه شدند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با هماهنگی‌های قبلی مقدمات کار مانند تهیه لوازم  و دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی و داروهای مختلف از سیرجان، کهنوج، کرمان و ... را فراهم و در محل مورد نظر آماده کرده بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: پزشکان گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی تا شب گذشته در منطقه حضور داشتند و 850 خانوار از 20 روستای این بخش که 4 هزار نفر جمعیت دارد را به‌طور کامل غربالگری کردند و داروهای رایگان به فراخور حال افراد در اختیار این 850 خانوار قرار گرفت.


منظری‌توکلی با بیان اینکه این غربالگری در پنج گرایش چشم‌پزشکی، دندان‌پزشکی، داخلی، زنان و زایمان و پزشک عمومی انجام شد به آنا گفت: تیم 20 نفره پزشکی گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز بعد از پایان موفقیت‌آمیز کار جهادی خود کرمان را به مقصد تهران ترک کردند.


وی اردوهای جهادی در قالب‌های مختلف را از رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: در گام دوم دانشگاه و در اردوی جهادی پزشکی در منطقه محروم جازموریان پنج نفر در گرایش چشم‌پزشکی شناسایی شدند و مقرر شد برای درمان نهایی به بیمارستان مسیح دانشوری در تهران فرستاده شوند.


به گزارش آنا، 20 نفر از پزشکان متخصص و متعهد به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز دوشنبه گذشته در قالب گروه جهادی به منطقه محروم جازموریان در استان کرمان اعزام شدند.



دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه عید نوروز ۹۸ هم به کمک برخی از استادان و افراد خیّر، ۱۶ قلم مواد غذایی شامل آرد، قند، چای، روغن، برنج، کفش و لباس میان روستائیان  منطقه محروم جازموریان توزیع کردند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته