دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1398 - 14:14
سرحدی:

بخش خصوصی از تولید مسکن استیجاری استقبال نخواهد کرد

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی با اشاره به لزوم تأمین مسکن استیجاری برای اقشار کم‌درآمد گفت: بخش خصوصی از تولید مسکن استیجاری استقبال نخواهد کرد.
کد خبر : 396436
3.jpg

احمدرضا سرحدی در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به انواع مسکن استیجاری، اظهار کرد: این نوع مسکن می‌تواند توسط دولت یا بخش خصوصی تولید شود.


وی با اشاره به افزایش سریع قیمت مسکن تصریح کرد: بخش خصوصی به دلیل عدم وجود تجربه این کار در ایران و همچنین افزایش تصاعدی قیمت مسکن، ریسک ساخت مسکن برای اجاره را بالاتر از حد انتظار می‌داند و طبیعتاً در حال حاضر در این بخش سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.


عضو سابق سازمان نظام مهندسی، مشکلات اجرایی در تولید مسکن اجاره‌ای را مانع اصلی تولید آن دانست و گفت: از آنجا که این مدل مسکن با مصالح ارزان‌تر تولید می‌شود و به دلیل استفاده اجاره‌ای از آن، سرعت استهلاک آن بالا  است بنابراین جذابیتی برای درگیر کردن سرمایه در این پروژه برای بخش خصوصی ندارد و با تردید همراه است.


سرحدی در این باره افزود: تنها دولت است که می‌تواند به این مدل تولید مسکن در حال حاضر اقدام کند و یا با ارائه مشوق‌های قابل قبول جذابیت لازم را برای ورود بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.


وی استفاده از مدل خاصی از مسکن استیجاری را از قبل در کشور متداول خواند و خاطر نشان کرد: خانه‌سازمانی که اغلب دستگاه‌های اجرایی دولت و نیروهای مسلح از آن برای اسکان کارکنان خود استفاده می‌کنند مدل موفقی از استفاده از مسکن استیجاری در کشور است و تجربه خانه‌سازمانی نشان داده که این تأمین شرایط برای اسکان می‌تواند به آرامش مردم کمک بسزایی کند.


انتهای پیام /4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته