دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 13:14
معاون اداری مالی واحد شیراز:

حسابداری قلب هر سازمان و تربیت حسابدار وظیفه‌ای خطیر است

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز حسابداری هر سازمانی را قلب آن سازمان قلمداد کرد و تربیت نیروی حسابدار را وظیفه‌ای خطیر دانست.
کد خبر : 3964

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید صالحی در کارگاه آموزشی بستن حساب های مالی به میزبانی واحد شیراز که با حضور مسئولان، معاونان و مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد، حسابداری هر سازمان را به بدن یک انسان تشبیه و خاطر نشان کرد: بدن انسان هم برای ادامه حیات نیاز به گردش خون دارد و این وظیفه ایست که بر عهده قلب است.


وی افزود: پس نتیجه می‌گیریم که بدن سالم نیاز به قلب سالم دارد و از این تشبیه به این نتیجه می‌رسیم که حسابداری قلب هر سازمان است، بدین ترتیب که حسابدار جریان اطلاعات را به کل سازمان می‌دهد و سازمان را در پیشبرد اهداف کلان خود کمک می‌کند.


معاون اداری- مالی واحد شیراز افزود: حسابداری اگر بخواهد نقش واقعی خود را نشان دهد، باید سالم و قوی باشد و سالم و قوی بودن آن از طریق برگزاری چنین جلسات و کارگاههایی فراهم خواهد شد.


صالحی خواستار برگزاری جلسات این چنین و جدی گرفتن آن از سوی مسئولان مالی واحدهای دانشگاهی شد و اهمیت این موضوع را در تربیت حسابداران مجرب و قوی از سوی این واحد‌ها دانست و بر نقش اعضای هیئت علمی گروه حسابداری و مدیران مالی دانشگاه تاکید ویژه‌ کرد.


مهندس سعادت، معاون مدیر کل امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از نقش اطلاعات صحیح حسابداران هر سازمانی در سطح مدیریتی سخن گفت و یادآور شد: در سطح مدیریتی بالا در هر سازمانی، تصمیمات بر اساس اطلاعاتی گرفته می‌شود که حسابداران و مدیران مالی هر سازمان تنظیم کرده و ارسال می‌کنند و با توجه به صحیح و غلط بودن آن تاثیرات مهمی بر سازمان می‌گذارند.


در پایان این کارگاه آموزشی جلسه پرسش و پاسخ برگزار و دیدگاه‌ها و تجربه‌های شرکت کنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه به همه سوالات پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب