دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1398 - 13:26
ادعای الجزیره:

ترامپ برای جلب نظر ایران بولتون را برکنار می‌کند

خبرگزاری الجزیره از برکناری جان بولتون توسط ترامپ و نامه‌نگاری او به رهبر معظم انقلاب برای جلب نظر تهران به‌منظور مذاکره خبر داد.
کد خبر : 396364
5c40230bd4375002678b45ec.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، بعد از خط‌ونشان کشیدن آمریکا برای جمهوری اسلامی، یک منبع آگاه به این خبرگزاری اعلام کرد که کاخ سفید در نامه‌ای به ایران، از آمادگی ترامپ برای عزل جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور سخن به میان آورده تا نظر تهران را برای گفتگو جلب کند.


این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران که نخواست نامش فاش شود، به الجزیره گفته است که آمریکا با جدیت در پی تغییر قواعد بازی و گفتگو با ایران است اما جمهوری اسلامی تمایلی به مذاکره ندارد.


به گفته این مقام ایرانی، ترامپ در حال استفاده از برگ برنده مذاکره با ایران برای بهره‌برداری‌های انتخاباتی است اما درعین‌حال تأکید کرد که پذیرفتن شروط ایران از سوی ترامپ به‌منظور تسهیل شرایط مذاکره نیز دور انتظار نیست.


الجزیره همچنین به عکس‌العمل ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در خصوص درخواست پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با تهران اشاره کرده و به نقل از مدیر مرکز عربی مطالعات در ایران مدعی شد: «به نظر می‌رسد که میانجیگری میان ایران و آمریکا در حال تقویت شدن است و سوئیس و ژاپن در این مدار حرکت می‌کنند. چهارشنبه هفته آینده، نخست‌وزیر ژاپن به تهران می‌آید. گفته می‌شود که ترامپ با نگارش نامه‌ای ویژه برای آیت‌الله خامنه‌ای موافقت کرده و این نامه بناست که توسط نخست‌وزیر ژاپن به دست رهبر ایران برسد اما تهران کماکان بر رفع تحریم‌ها پیش از هر مذاکره‌ای و بازگشت آمریکا به برجام اصرار دارد.»


این شبکه مشهور قطری، ترس آمریکا از هدف قرار گرفتن ناوهایش توسط ایران و پایداری تهران در برابر شروط 12 گانه پمپئو را علت عقب‌نشینی آشکار کاخ سفید در برابر ترامپ عنوان کرده‌اند.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
۰
من شخصا فکر نمی کردم آمریکا آنقدر از ایران بترسد
هلدینگ شایسته