دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درسایه جنگ اقتصادی دو ابرقدرت؛

روند قیمت طلا در جهان و ایران چگونه است؟

در سایه جنگ اقتصادی دو ابرقدرت قیمت هر اونس طلا در جهان با افزایش همراه شد، اما نرخ این فلز گران‌بها در ایران با کاهش روبه‌رو و احتمال استمرار آن مطرح است.
کد خبر : 396310
9756.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه طلا گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، قیمت جهانی طلا در چند روز اخیر با افزایشی خیره‌کننده به علت ترس از رکود جهانی روزانه با رشد قیمت همراه شد.


بر اساس اطلاعات مراکز اعلام نرخ طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا روز چهارشنبه 15 خرداد 98 با افزایش بیش از 17 دلار و 20 سنت در یک روز به قیمت یک هزار و 342 دلار و 30 سنت رسید.


بر این اساس با افزایش بیش از 10 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت این فلز گران‌بها در یک ماه گذشته بیش از 61 دلار و 70 سنت افزایش داشته است.


تحلیل‌گران جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا و ناامنی در بازارهای مالی ازجمله بازار نفت را که با کاهش قیمت نفت هم همراه بود علت افزایش قیمت طلا در یک ماه گذشته می‌دانند.


معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بالا رفتن درگیری‌ها در حوزه انرژی را احساس کرده و سرمایه‌های خود را به بازارهای طلا برده تا بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری‌های خود را به پایین‌ترین حد برسانند. در 6 ماه گذشته طلا بیش از 104 دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است.


برخلاف رشد یک ماه گذشته قیمت طلا در جهان قیمت این فلز گران‌بها به علت کاهش قیمت دلار و تقاضا در ایران با کاهش همراه شده بود. در هفته گذشته قیمت هر گرم طلا بر اساس قیمت اعلامی اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با کاهش به قیمت 413 هزار تومان رسید.


در همین رابطه محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز گفته بود به علت کاهش قیمت دلار و کاهش تقاضا در هفته گذشته شاهد روند نزولی قیمت در بازار طلای ایران بودیم.


با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در ایران احتمال می‌رود که به علت روند نزولی دلار، قیمت طلا همچنان روند نزولی خود را ادامه دهد.


انتهای پیام/4092/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: اونس طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته