دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 14:57

واگذاری دو بنای تاریخی استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: «تا کمتر از یک ماه آینده دو بنای تاریخی استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.»
کد خبر : 39586

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه‌بیدختی در کارگروه گردشگری استان سمنان اظهار داشت: «بر این اساس، تا مدت اعلام شده خانه تاریخی تدین در سمنان و کاروانسرای میاندشت در میامی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به طور قطعی واگذار می‌شوند.»


وی با بیان اینکه 23 بنای تاریخی در استان سمنان در فهرست واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد، به این نکته اشاره کرد که مالکیت 13 بنا از این تعداد با دولت است.


بیدختی از واگذاری خانه طاهری سمنان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: «کاروانسرای دهنمک نیز در شرف عقد قرارداد قرار دارد.»


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: «کاروانسرای ایوانکی و خانه رجبی سمنان نیز متقاضی دارند و به زودی نتایج انتخاب سرمایه‌گذار مشخص می‌شود.»


خانه تدین از خانه‌های با ارزش قاجار است که به صورت دو بخشی بیرونی و اندرونی شامل قسمت‌های تابستانی و زمستانی و تعدادی اتاق کوچک و بزرگ است و بادگیری بلند زینت بخش این بنای تاریخی است.


مجموعه کاروانسرای میاندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است. کاروانسرای میاندشت با داشتن سه باب انبار، مأمن مناسبی برای کاروانیان و مسافران بوده است. هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردار هستند. چاپارخانه و تلگراف خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته