دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 12:40

ابتکار برای بررسی پدیده گرد و غبار خوزستان به اهواز رفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مسوولانی از چند سازمان و وزارتخانه مرتبط با پدیده گرد و غبار، صبح روز سه شنبه وارد اهواز شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.
کد خبر : 3956

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار در فرودگاه شهر اهواز، هدف از سفر یک روزه خود و هیات همراه به خوزستان را بررسی راهکارهای اجرایی مصوبات هیات دولت برای مقابله با پدیده گرد و غبار عنوان کرد.


وی گفت: در این سفر همچنین از برخی از کانون های گرد و غبار، در پرواز هوایی دیدن می شود.


در این سفر معاونان و یا نمایندگانی از وزراتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و سازمان‌های جنگل‌ها و مراتع و هواشناسی، ابتکار را همراهی می‌کنند.


سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز و نشست خبری با رسانه های گروهی، از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.


منشا پدیده ریزگردها یا گرد و غبار داخلی و خارجی ریشه در خشکسالی های متوالی در کشور و منطقه، خشکاندن مرداب ها در عراق توسط صدام و بهره برداری بی رویه از منابع آبی است که از نگاه کارشناسان حل آن چند سال زمان نیاز دارد.


در 20 روز گذشته خوزستان به طور متناوب با پدیده گرد و غبار غلیظ تا 66 برابر حد مجاز روبه رو بوده و زندگی عادی مردم این استان را با مشکلاتی روبه رو کرده است.


در نشست روز یکشنبه هفته جاری هیات دولت موضوع گردو غبارهفته های گذشته خوزستان بررسی و ضمن ارائه راهکارهایی مصوباتی نیز در این خصوص انجام شد.


گردو غبار اخیر در خوزستان که در شهرستان های اهواز و ماهشهر به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید موجب تعطیلی مدارس و ادارات 12 شهرستان شده و تعدادی از مردم استان را نیز به دلیل عارضه تنفسی راهی بیمارستان ها کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ابتکار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته