دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشش دانشجویان واحد علوم دارویی در هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

دانشجوی داروسازی واحد علوم دارویی موفق به کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور شد.
کد خبر : 39528

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نازآفرین حاتمی از دانشجویان واحد علوم دارویی در مراسم اختتامیه هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور دکتر حسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر سیدعلی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز در حوزه استدلال بالینی شد.


همچنین، صفورا صادقی در حیطه فلسفه پزشکی و الهام توسلی، در حیطه علوم پایه از دانشجویان واحد علوم دارویی، نیز با کسب 80 درصد نمره آخرین فرد مدال آورنده، موفق به کسب لوح شدند.


هفتمین دوره المپیاد علمی علوم پزشکی کشور 21 تا 25 شهریور جاری به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و راه یافتگان به این دوره از مسابقات پس از عبور از مرحله غربالگری در چهار حیطه استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت و مطالعات میان رشته‌ای سلامت در مرحله کشوری با هم به رقابت پرداختند.


در این دوره از مسابقات 54 دانشگاه از سراسر کشور با مشارکت 605 دانشجو شامل 321دانشجوی دختر و 284 دانشجوی پسر به رقابت نزدیک پرداختند که از این میان 153 نفر در حیطه مدیریت، 149 نفر در حیطه استدلال بالینی، 152 نفر در حیطه علوم پایه و 151 نفر در حیطه فلسفه پزشکی حضور داشتند. واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مشارکت تیم 12 نفره، در هر چهار حیطه در این دوره از مسابقات حضور فعال یافتند.


برگزاری المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرصتی است گران‌بها برای استادان و دانشجویان تا در این مجال تجربیات علمی ارزشمند خود را به اشتراک گذاشته و با کسب آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و دانشگاهی نتایج شیرین همکاری و همدلی را در یک رقابت علمی نظاره‌‌گر باشند.


اسامی برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی در این المپیاد به شرح زیر است:



در حیطه فلسفه: یزدان شفی خانی از واحد پزشکی تهران، صفورا صادقی از واحد علوم دارویی تهران، و فرهاد هنرور از واحد شاهرود لوح تقدیر ویژه دریافت نمودند.
در حیطه علوم پایه: نازآفرین حاتمی مزینانی از واحد علوم دارویی مدال برنز و الهام توسلی از واحد علوم دارویی لوح تقدیر ویژه کسب کردند.
در حیطه مدیریت: شادی عرفانیان از واحد پزشکی تهران و آتوسا خسروی از واحد نجف آباد لوح تقدیر ویژه دریافت نمودند.
در حیطه استدلال بالینی: سید حسن لنگری از واحد پزشکی تهران لوح تقدیر ویژه دریافت نمود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته