دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر طرح ملی همسان‌گزینی تبیان:

دهه شصتی‌ها، بیشترین متقاضیان همسریابی اینترنتی/ تاکنون 17 هزار ثبت‌نام و 140 مورد ازدواج انجام شده است

مدیر طرح ملی همسان‌گزینی تبیان به بی‌‌اعتمادی‌های احتمالی نسبت به طرح همسان‌گزینی پاسخ داد و گفت: از میان ثبت‌نام کنندگان در این طرح، خانم‌های دهه50 ، دختران و پسران دهه 60 و پسران دهه 70 بیشترین متقاضیان ازدواج بودند.
کد خبر : 39513

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، زهره حسینی در نشست خبری طرح ملی همسان‌گزینی به مناسبت هفته ازدواج گفت: پس از رونمایی رسمی سامانه همسان‌گزینی تبیان از 25 خرداد سال جاری، استقبال بسیاری از طرف متقاضیان ازدواج و همچنین معرف‌ها برای استفاده از خدمات این سامانه صورت گرفت؛ به طوری‌ که 17 هزار و 500 نفر تا کنون در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین 4 هزار و 500 معرفی افراد به یکدیگر از شهر تهران صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه در حال تقویت بعد معرفی سامانه همسان گزینی تبیان هستیم، ادامه داد: آمار ازدواج تا کنون 140 مورد بوده است که بعد از بررسی شش ماه از زندگی این افراد پس از ازدواج، مشخص شد همه این افراد زندگی موفق و پایداری داشته‌اند.


مدیر طرح ملی همسان‌گزینی یادآور شد: بیشترین ثبت نامی‌ها در سامانه همسان‌گزینی تبیان را افرادی تشکیل می‌دهند که به ترتیب دارای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. همچنین 8 درصد از ثبت‌نام کنندگان سابقه ازدواج قبلی داشتند و 92 درصد از ثبت‌نامی‌ها را افرادی بدون سابقه ازدواج تشکیل می‌دهند.


حسینی با اشاره به وضعیت مالی ثبت‌نام کنندگان در این طرح گفت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد افراد در رده متوسط جامعه، بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در میان گروه‌های سنی ثبت‌نام کننده در این طرح به ترتیب دهه 60، 50 و 70 بیشترین ثبت‌نام کنندگان را تشکیل داده‌اند که از این میان در دهه 50 خانم‌ها، دهه 60 ترکیب جنسیتی متناسب و دهه 70 آقایان بیشترین متقاضیان بودند.


حسینی ادامه داد: پس از رونمایی از سامانه همسان‌گزینی بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها از این عنوان سوء استفاده کردند و حتی در تبلیغات محیطی این اتفاق افتاد. در این موارد افراد با دریافت مبالغی از متقاضیان ازدواج، از آنان ثبت‌نام می‌کردند. بنابراین یکی از انتقاداتی که نسبت به کار ما وجود داشت این بود که بر روی نام و نشانی اینترنتی سایت همسان‌گزینی تبیان https://www.tebyan.net تاکید بیشتری کنیم برای اینکه متقاضیان به مسیر اشتباه نروند بر همین اساس متقاضیان ثبت‌نام ازدواج باید در هنگام جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر واژه «همسان‌گزینی تبیان» را جست‌وجو کنند.


وی افزود: پس از رونمایی از سایت همسان‌گزینی تبیان برخی از سایت‌های دیگر که دارای مجوزهای لازم ارائه این نوع خدمات هستند برای همکاری اعلام آمادگی کردند. بر همین اساس اعلام می‌کنیم که هر مجموعه‌ای که بتواند در این زمینه با کسب مجوزهای لازم فعالیت مناسبی داشته باشد می‌تواند از امکانات و تجربیات سامانه تبیان استفاده کند.


وی در واکنش به بی اعتمادی‌های احتمالی نسبت به طرح همسان‌گزینی تبیان گفت: بی‌اعتمادی عمومی نسبت به این نوع معرفی ازدواج از سوی برخی از خانواده‌ها وجود دارد. در حالی که ما بارها اعلام کردیم که سایت تبیان با سایر سایت‌های همسریابی و همسان‌گزینی متفاوت است به طوری که نکته قابل توجه در سایت تبیان این است که دختر و پسر در این سایت با یکدیگر ارتباط مستقیم ندارند. آنها از سوی معرفان ازدواج به یکدیگر معرفی شده‌اند و اطلاعات شخصی افراد از امنیت و حفاظت بالایی برخوردار است.


حسینی با اشاره به سایر مزایای ثبت‌نام در سامانه همسان‌گزینی تبیان گفت: رد و بدل نشدن اطلاعاتی مانند عکس و اطلاعات تماس بین دختر و پسر، رایگان بودن و راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده در سایت از دیگر مزایای این سامانه است. همچنین یکی از وجوه تمایز طرح همسان‌گزینی با سایر سایت‌های همسریابی این است که تا 5 سال پس از عقد ازدواج، زوجین هر 6 ماه یک بار با استفاده از آزمون‌های سنجش، میزان رضایت از زناشویی آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشند به یک مشاور متخصص ارجاع داده می‌شوند.


مدیر طرح ملی همسان‌گزینی تبیان یادآور شد: هدف اصلی ما رسیدن به ازدواج‌های پایدار است و بنا داریم اگر ازدواجی از طریق سایت ما صورت می‌گیرد ازدواجی پایدار، موفق و با دوام باشد.


حسینی از معرفان ازدواج برای همکاری در شبکه معرفان تبیان به صورت عمومی دعوت کرد و گفت: در طرح همسان‌گزینی همان روش سنتی معرفی توسط واسطه‌های ازدواج انجام می‌گیرد با این تفاوت که امروزه از تکنولوژی و فناوری اطلاعات بهره می‌بریم؛ بنابراین هر کس که توانایی معرفی جوانان در آستانه ازدواج را در خود می‌بینند می‌تواند با عضویت در شبکه معرفان تبیان در گسترش امر معرفی و دست یابی به ازدواج‌های آگاهانه و پایدار در جامعه کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب