دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 12:26
نشست خبری رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

رضوانی: میزبانی ایران در مسابقات واتر ترافی حرکت ملی است/ واترترافی فرصتی طلایی برای واترپلوی ایران خواهد بود

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به میزبانی ایران در مسابقات بین‌المللی واترترافی اظهار کرد: اخذ این میزبانی و برگزاری این مسابقات در ایران یک حرکت ملی است.
کد خبر : 3950

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محسن رضوانی در کنفرانس خبری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که صبح امروز و پیش از برگزاری مجمع سالانه این فدراسیون در آکادمی ملی المپیک برگزار شد با اشاره به اخذ میزبانی مسابقات بین المللی واترپلو توسط ایران گفت:‌ ایران و اندونزی گزینه‌های نهایی برای اخذ این میزبانی بودند که در نهایت با تصمیم فینا این میزبانی در سال 2015 به کشورمان رسید،‌ اخذ این میزبانی اتفاق بزرگی در این کشور است و از جوانب مختلف حائز اهمیت است.


وی ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم این اتفاق پخش زنده مسابقات است که از چند شبکه جهانی روی آنتن می‌رود،‌ همچنین این رقابت‌ها از طریق اینترنت به صورت مستقیم و آنلاین با کیفیت HD قابل دریافت خواهد بود. جنبه دیگر اهمیت این مسابقات فرصتی است که در اختیار واترپلو ایران قرار خواهد گرفت تا بتواند توانمندی خود را در بُعد بین المللی نمایش دهد.


رضوانی در توضیح جزییات این رقابت‌ها عنوان کرد: این مسابقات در واقع رقابت‌هایی در راستای ارتقای واترپلوی جهانی است و برای گسرتش واترپلو در دنیا برنامه‌ریزی شده است. کشورهای کره، کویت و سنگاپور از آسیا، اتریش،‌ انگلیس،‌ هلند و مالت از اروپا،‌ آرژانتین، اروگوئه،‌ پرتوریکو و کلمبیا از آمریکای جنوبی و همچنین آفریقای جنوبی و مصر از قاره آفریقا شانس حضور در این مسابقات را دارند.


وی افزود:‌ نباید فراموش کرد این مسابقات از لحاظ فنی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند رنکینگ ایران در واترپلوی جهان را ارتقا دهد.


رییس فدراسیون در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای حضور در این رویداد گفت:‌ پس از پایان لیگ برتر اردوهای تیم ملی آغاز خواهد شد و به دنبال خدمت گرفتن مربی توانمند برای هدایت تیم ملی هستیم. پروویچ گزینه اصلی فدراسیون خواهد بود که در صورت توافق با وی برای هدایت تیم ملی واترپلو از وی بهره‌مند خواهیم شد. تیم ملی باید با آمادگی کامل در این تورنمنت حاضر شود، این تیم در بازی‌های آسیایی ساحلی نشان داد شایستگی و توانمندی بالایی دارد و می‌تواند رقیب سختی برای سایر تیم‌ها باشد. این میزبانی فرصتی طلایی برای واترپلوی ایران است تا پتانسیل بالای خود را به رخ حریفان بکشد.


وی با اشاره به میزبانی ایران در جام باشگاه‌های آسیا افزود: خوشبختانه میزبانی ایران بسیار آبرومندانه بود و استخر 9 دی با وجود تمام مشکلاتی که داشت به کمک پرسنل زحمتکش فدراسیون به شایستگی میزبان این رقابت‌ها بود.


رضوانی اضافه کرد:‌ در حال حاضر گروهی از افراد در حال تجهیز استخر هستند تا برای خرداد ماه سال آینده که میزبانی واترترافی را بر عهده داریم بتوانیم میزبان خوبی برای میهمانان باشم و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، همچنین تهیه اسکوربورد در استخر شیرودی را باید اولویت خود قرار دهیم.


رضوانی ادامه داد:‌ به کمک‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امید بسته‌ایم هرچند همه در جریان وضعیت اقتصادی کشور هستیم و باید بیشترین امید خود را برای جذب اسپانسر قرار دهیم.


وی درباره جذب اسپانسر تصریح کرد:‌ این مسابقات به دلیل پخش زنده وضعیت خوبی را برای حضور اسپانسرها در این دوره از رقابت‌ها فراهم خواهد کرد و آنها می‌توانند از این فرصت به دست آمده استفاده کنند. ضمن آنکه ما از همین امروز در راستای جذب حامی مالی مسابقات گام برمی‌داریم.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضوانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته