دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 09:41

آغاز انتخابات سراسری در یونان

در حالی انتخابات سراسری در یونان آغاز شده است که بر طبق نظرسنجی‌ها حزب چپ‌گرای «سیریزا» و حزب محافظه‌کار «دموکراسی نو» رقابت تنگاتنگی دارند.
کد خبر : 39473

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، این پنجمین انتخابات در یونان در شش سال گذشته است. برنده انتخابات سراسری وظیفه سنگینی برعهده دارد و باید تدابیر ریاضت اقتصادی را به‌عنوان بخشی از شرایط وام‌دهندگان اجرا کند.


براساس این گزارش، «آلکس سیپراس» رهبر حزب «سیریزا» بعد از آنکه توانست به‌عنوان نخست‌وزیر یونان کمک‌های مالی چند میلیارد دلاری اروپا را تضمین کند، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. وی در کاربری شخصی خود در توییتر نوشت: «روز یکشنبه ما با رفراندومی حیاتی مواجه هستیم که در آن باید به سیستم سیاسی کهنه‌ای که از فساد حمایت می‌کند، پایان دهیم.»


«ونگلیس میماراکیس» رهبر حزب «دموکراسی نو» نیز روز گذشته (شنبه) در جمع هواداران این حزب وعده‌های «سیریزا» را در انتخابات قبلی درباره پایان دادن به ریاضت اقتصادی «وعده‌هایی پوچ» توصیف کرد.


وی چند روز پیش در مناظره انتخاباتی، پیشنهاد تشکیل ائتلافی فراگیر با حضور «سیریزا» را مطرح کرده بود ولی «سیپراس» تشکیل چنین ائتلافی را غیرطبیعی خواند و آن را رد کرد.


بیشتر احزاب یونان موافق دریافت کمک‌های مالی اروپا هستند ولی حزب راست افراطی «سپیده زرین» که مخالف دریافت این وام‌ها است، در نظرسنجی‌ها در رتبه سوم قرار دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ریاضت اقتصادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته