دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 09:38

سفیر ایران در صنعا: به سفارتخانه ایران در یمن خسارت‌هایی وارد شده است

سفیر ایران در صنعا گفت که به‌دنبال حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به صنعا، خانه سفیر عمان در این شهر تخریب و به ساختمان سفارتخانه ایران نیز خساراتی وارد شده است.
کد خبر : 39466

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حسین نیکنام» سفیر ایران در صنعا به خبرگزاری صدا و سیما گفت: جنگنده‌های سعودی صنعا را هدف بمباران‌های متعدد قرار دادند که در جریان آن، اقامتگاه سفیر عمان در این کشور و خانه پسر «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن، تخریب شده است.


به‌گفته «نیکنام»، سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در کنار اقامتگاه سفیر عمان قرار دارد، آسیب دیده است و در و پنجره‌های آن شکسته است.


«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حمله جنگنده‌های نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را به اقامتگاه سفیر عمان محکوم کرد و آن را خلاف مقررات بین‌المللی مربوط به مصونیت مکان‌های دیپلماتیک دانست.


پیشتر در فروردین ماه گذشته نیز وزارت امورخارجه از آسیب دیدن سفارت ایران در صنعا به‌دنبال اصابت راکت در اطراف این ساختمان خبر داده بود.


همچنین «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امورخارجه گفت که تهران راه‌حلی سیاسی برای کمک به عربستان سعودی در خروج از بحران یمن ارائه کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته