دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیزر فیلم «پروانه»، نامزد ایرانی اسکار 2015 / ویدئو

تیزر فیلم کوتاه «پروانه» به کارگردانی تلخون حمزوی، فیلم‌ساز ایرانی مقیم سوییس که در میان 5 فیلم شرکت‌کننده در بخش فیلم‌های کوتاه زنده مراسم اسکار آینده قرار دارد، منتشر شد.
کد خبر : 3946

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای آلمانی زبان «پروانه» (Parvaneh) محصول کشور سوییس در میان 5 فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌کوتاه زنده شصت‌و‌هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را یک فیلم‌ساز ایرانی مقیم سوییس کارگردانی کرده است. تلخون حمزوی نویسنده و کارگردان فیلم «پروانه» در سال 1979 در تهران متولد شده و در 7 سالگی به سوییس مهاجرت کرده و مدرک فوق لیسانس در رشته فیلم را در سال 2012 از دانشگاه هنر زوریخ (Zürcher Hochschule der Künste یا ZHdK) دریافت کرده است.


فیلم «پروانه» محصول 2012 دانشگاه هنر زوریخ است و استفان آیشنبرگر آن را تهیه کرده است. نیسا کاشانی، بریژیت بیلر و شریل گراف در فیلم «پروانه» بازی می‌کنند. قهرمان این فیلم یک دختر افغان به نام پروانه است که در اردوگاه پناهندگان در کوهستان آلپ سوییس زندگی می‌کند و تنها مکانی که می‌شناسد همان اردوگاه و محیط پیرامون آن است.


این فیلم در بخش فیلم کوتاه زنده جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی موسوم به اسکار با فیلم‌های «آیا »، «بوگالو و گراهام»، «چراغ پیه‌سوز» و «تماس تلفنی» در رقابت است.


تیزر فیلم «پروانه» را با زمان 1 دقیقه و 28 ثانیه در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید.







مراسم هشتاد‌و‌هفتمین دوره اهدای جوایز اسکار شب 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 93 به وقت تهران) در دالبی تیه‌تر هالیوود برگزار و از شبکه ABC و شبکه‌های تلویزیونی مرتبط به‌طور زنده پخش می‌شود.


گزارش از: ساسان گلفر


خبر مرتبط 1


خبر مرتبط 2


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته