دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 16:24

سفر یک هیات پاکستانی به افغانستان

به‌زودی یک هیات بلندپایه پاکستان با هدف گفت‌و‌گو با مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی افغانستان به کابل سفر می‌کند.
کد خبر : 39433

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از کابل پرس، تصمیم‌گیری برای اعزام این هیات بلندپایه پاکستان به افغانستان پس از رخداد حمله تروریستی روز گذشته - جمعه - طالبان به پایگاه نیروی هوایی در شهر «پیشاور» اتخاذ شده است.


ارتش پاکستان متعاقب این حادثه تروریستی اعلام کرد که این حمله تروریستی از داخل خاک افغانستان طرح ریزی شده است.


پس از حمله طالبان پاکستان به پایگاه هوایی شهر «پیشاور» دولت خواهان اقدام قاطع کابل برای نابودی مواضع تروریست‌های طالبان در داخل خاک افغانستان است.


در ترکیب این هیات بلندپایه، مقامات ارشد پاکستانی حضور دارند و قرار است در مدت اقامت خود در کابل در باره جوانب و جزییات حمله روز جمعه به پایگاه هوایی شهر پیشاور و شواهد محکمی در خصوص برنامه‌ریزی شدن این حمله در افغانستان و حضور تروریست‌های طالبان در این کشور با مقامات افغانستان گفت‌و‌گو کنند.


در حمله روز جمعه - دیروز - ۱۳ تروریست به پایگاه نیروی هوایی ارتش پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور، ۲۹ نظامی و غیرنظامی پاکستانی کشته شدند. در این حمله تروریستی همه ۱۳ مهاجم به پایگاه نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز کشته شدند.


«محمد خوراسانی» سخنگوی گروه غیرقانونی طالبان پاکستان لحظاتی پس از این حمله با ارسال پیام ویدیویی به رسانه‌های پاکستانی مسئولیت حمله به پایگاه هوایی شهر پیشاور را به عهده گرفت و متعاقب آن سخنگوی ارتش پاکستان نیز در پایان عملیات پاکسازی پایگاه نیروی هوایی به خبرنگاران گفت که شواهد مهمی در خصوص برنامه‌ریزی شدن توطئه این حمله در خاک افغانستان به‌دست آمده است.


به عقیده کار‌شناسان، سفر آتی هیات عالی رتبه پاکستان به افغانستان می‌تواند به نوعی نشانه اعتراض اسلام آباد به عدم همکاری کابل در امر مبارزه با تروریسم باشد.


گفته می‌شود «محمد نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان که تا روزهای آینده برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شود، قرار است در حاشیه این نشست با «اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان دیدار و با وی در خصوص وضعیت روابط دوجانبه به ویژه تحولات مربوط به حمله پایگاه هوایی پیشاور رایزنی کند.


در ۲۵ آذر ماه سال گذشته و به دنبال حمله مرگبار طالبان پاکستان به مدرسه‌ای متعلق به ارتش در شهر پیشاور دست کم ۱۵۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰ دانش آموز کشته شدند.


«راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان در کمتر از ۲۴ ساعت از این حادثه سفر غیرمنتظره‌ای به افغانستان انجام داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته