دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 16:10
با هدف آشنایی دانشجویان با سیستم‌های اطلاع رسانی پزشکی

کتاب فناوری اطلاعات در علوم پزشکی به چاپ رسید

کتاب "فناوری اطلاعات در علوم پزشکی" با هدف آشنایی دانشجویان پزشکی باسیستم های اطلاع رسانی پزشکی به چاپ رسید.
کد خبر : 39408

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، کتاب فناوری اطلاعات در علوم پزشکی توسط احسان سبحانی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات و مربی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دکتر امیر طباطبایی دکتری تخصصی پرستاری و عضو هیات علمی واحد قوچان با ویرایش دوم به چاپ رسید.


مربی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در مورد محتوای آموزشی و ویرایش جدید این کتاب گفت: کتاب "فناوری اطلاعات در علوم پزشکی" با هدف آشنایی دانشجویان پزشکی با سیستم‌های اطلاع رسانی پزشکی بر اساس سرفصل جدید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، اتاق عمل و مهندسی پزشکی تالیف شده است.


وی با توجه به سرفصل‌ها و رئوس مطالب ارائه شده دراین کتاب، افزود: کاربرد کامپیوتر در آموزش و پژوهش‌های علوم پزشکی، آموزش مهارت‌های جستجوی پیشرفته در منابع الکترونیکی و چاپی، معرفی روش‌های استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی پزشکی مدلاین، سینال از جمله سرفصل‌ها این کتاب است.


سبحانی، آشنایی با مشخصات کتابخانه‌های علوم پزشکی و نظام رده بندی NLM، آموزش روشهای استفاده از سر عنوانهای موضوعی پزشکی MeSH، معرفی سیستم اطلاعات بیمارستانی و اجزای پرونده الکترونیک سلامت و معرفی موتورهای کاوش و نرم افزارهای کاربردی را از دیگر رئوس این کتاب عنوان کرد.


کتاب فناوری اطلاعات در علوم پزشکی در چاپ اول ( سال 1386 ) به عنوان کتاب برتر منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی معرفی شد و کتاب فوق با ویرایش دوم در سال 1394 توسط انتشارات جامعه نگرتهران(ناشر برگزیده کشور و حوزه سلامت) به چاپ رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: علوم پزشکی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مصطفی نصیرزاده
United States of America
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
۰
با سلام
درخواست خرید کتاب را داشتم چه اقدامی انجام دهم
قالیشویی ادیب