دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 14:56

«آمانو» امروز به تهران می‌آید

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز شنبه برای بررسی موضوعات حل‌نشده گذشته و کنونی برنامه هسته‌ای ایران راهی تهران می‌شود.
کد خبر : 39402

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز شنبه عازم تهران می‌شود تا با مقام‌های ایرانی درباره روند حل موضوع ابعاد احتمالی نظامی، گفت‌وگو کند.


«فردریک دال» سخنگوی آژانس گفت: هدف از این سفر، شفاف‌سازی موضوعات باقی‌مانده گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران است.


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز گذشته (جمعه) به‌نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده بود که سفر «آمانو» به تهران با هدف جلب حمایت برای مصاحبه با دانشمندان ایرانی در چارچوب تحقیق درباره موضوع ادعایی «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران» یا PMD انجام می‌شود.


بر اساس نقشه راهی که روز 14 جولای (23 تیر) در شهر وین اتریش میان ایران و آژانس به دست آمد، آمانو باید تا روز 15 اکتبر (23 مهر) اطلاعات لازم برای جمع‌بندی موضوع ابعاد احتمالی را جمع‌آوری کند. وی پیش‌بینی کرده است که گزارش نهایی در مورد ابعاد احتمالی را تا روز 15 دسامبر (24 آذر) منتشر می‌کند.


«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به خبر «آسوشیتدپرس» درباره اهداف سفر «آمانو» به رسانه‌ها گفته است: برخی از رسانه‌های بین‌المللی با اهداف خاص، خبرهای جهت‌داری را منتشر می‌کنند که این روش، تازگی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته