دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 14:12

محسن رضایی: راه عبور از برنامه جدید غرب گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرکت دولت و مردم به سوی اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از خصومت‌های جدید غرب است.
کد خبر : 39377

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی در یادواره شهدای لاریجان که در امامزاده محمد طاهر(ع) در روستای رینه از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل برگزار شد، به برنامه جدید غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ما درصدد هستند که به دوستان و طرفداران خود بپیوندند. از حامیان خود در منطقه مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی کمک بگیرند و با فرصت دادن به تکفیری‌ها سعی کنند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و از ایجاد یک تمدن بزرگ و حیات طیبه برای مردم جلوگیری کنند.


وی تصریح کرد: آنها نمی‌خواهند ایران اسلامی به یک کشور بزرگ و پیشرفته با فرهنگ اسلامی و ایرانی در این منطقه به وجود آید. مخالفت آنها، مربوط به امروز و پیروزی انقلاب اسلامی نیست. بلکه قرن‌هاست که آنها با اسلام و کشورهای اسلامی به خصوص ایران مخالفت می‌کنند. آنها تنها کشورهای اسلامی را برای نوکری و دست نشاندگی می‌خواهند. تا قبل از اینکه نفت پیدا شود و رژیم صهیونیستی در این منطقه تحمیل بشود انگیزه آنها اعتقادی بود و با اسلام و ملت‌های این منطقه مخالف بودند اما از زمانی که نفت و گاز در صد سال اخیر پیدا شد و از زمانی که به اسرائیل شکل دادند تصمیمشان بر جلوگیری از پیشرفت کشورهای منطقه بیشتر شده است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: آنقدر این کشورها را به خود وابسته کرده‌اند که اگر یک روز قطعات یدکی به عربستان و ترکیه ندهند و یا مهمات نظامی برای آنها نفرستند، ارتش‌های عربستان و ترکیه سقوط می‌کنند و کشورهای کوچک هم می‌توانند بر آنها غلبه کنند.


وی تاکید کرد: ایران از زمان استقلال تاکنون به خود اتکایی در صنایع نظامی رسیده است و آنها ناراحت هستند، می‌گویند شما نباید موشک داشته باشید، خودشان موشک و بمب اتم دارند ولی از دستیابی ما به سلاح‌های دفاعی می‌خواهند جلوگیری کنند. چرا؟ روشن است که آنها نمی‌خواهند یک ایران مقدر و مستقر در منطقه باشند. به همین دلیل، از ابتدای انقلاب بر سر راه ما مانع تراشی کرده‌اند. جنگ و کودتا و ترور و شورش و تحریم‌ها را به وجود آوردند، ولی ما به فضل الهی از این موانع عبور کردیم. شهدا، رزمندگان و مقاومت ملت ایران و رهبری حکیمانه امام و مقام معظم رهبری از عوامل اصلی پیروزی ما بودند.


رضایی، گفت: برنامه جدید آنها این است که می‌خواهند با بازکردن درهایی که بسته بودند و ناچار شدند آنها را بازکنند کالاهای مصرفی را وارد کشور ما بکنند. یعنی از ورود فنآوری پیشرفته جلوگیری کنند، یک تجارت کنترل‌شده و به قول خودشان هوشمند را جایگزین تحریم‌های هوشمند سازند. در برجام و یا توافق وین، گروهی را مامور کنند که بر واردات و صادرات ایران نظارت کنند، از ورود برخی از کالاها جلوگیری کنند و از صادرات برخی از کالاها جلوگیری کنند. آنها با این کار می‌خواهند اولا از رفتن ایران به سوی استقلال اقتصادی جلوگیری کنند و ثانیا از وارد شدن فناوری‌های پیشرفته به ایران هم جلوگیری کنند. یعنی اقتصاد ملی ما را پا در هوا نگه دارند و تردید را در اقتصاد ایران عمیق سازند.


رضایی راه‌حل عبور از برنامه جدید غرب را گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و ادامه داد: حرکت دولت و مردم به سوی اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از خصومت‌های جدید غرب است. جدی گرفتن تولید ملی و مردمی‌کردن اقتصاد می‌تواند راه ورود ما را به اقتصاد بین‌الملل باز کند. اقتصاد مقاومتی برای شکستن کنترل و برنامه‌های جدید غرب علیه پیشرفت ملت ایران است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرداختن به موضوع «تثبیت استقلال» تصریح کرد: در دفاع مقدس تمام دنیا دست به دست هم دادند که یا جمهوری اسلامی را ساقط کنند و یا بخش‌هایی از خاک وطن ما را تجزیه و جدا سازند و یا آنکه ایران را به دامن غرب برگردانند. پنج استان ایران را اشغال کردند، چند میلیون نفر را آواره کردند، خسارت اقتصادی فراوانی را به بار آوردند، قریب صد میلیارد دلار به ما خسارت وارد کردند.


وی ادامه داد: در مقابل می‌گفتند شما نمی‌توانید سرزمین‌هایتان را آزاد کنید، پیش ما بیایید تا ما کمکتان کنیم برای کمک به ما هم می‌گفتند اول به ما وابسته بشوید و شرایط سیاسی ما را قبول کنید. یعنی استقلال خود را بگذارید روی میز تا ما یک فکری برای شما بکنیم. در چنین شرایطی بود که شهدا و رزمندگان و جانبازان و آزاده‌های ما به میدان آمدند و با فکر و درایت توانستند تمام سرزمین‌های ما را آزاد کنند، در نتیجه استقلال و عزت ایران اسلامی در جنگ تثبیت شد و پایه‌های آن مستحکم شد.


رضایی به شکستن محاصره اقتصادی اشاره کرد و افزود: آخرین خصومت غرب علیه ایران، محاصره شدید اقتصادی طی 12 سال اخیر تحت عنوان منزوی سازی ایران و فلج سازی اقتصاد ملی بود. به بهانه واهی بمب اتم اسلامی که به دروغ به ما بسته بودند، شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران به کار بردند. تحت مفاهیم پوچ اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی و با تبلیغات دروغین در مورد احتمال حمله اتمی ، قریب 12 سال فضای تبلیغاتی ایران را علیه ما شکل دادند. دشمنان انقلاب ابتدا فکر نمی کردند ما مقاومت کنیم و تحت شرایط تحریم‌ها به نصب 20 هزار سانتریفیوژ و غنی‌سازی 30 درصدی برسیم. وقتی که مشاهده کردند که ایران به این سطح از پیشرفت‌ها رسیده است، خودشان دست از منزوی‌سازی ما برداشتند و همه به میز مذاکره روی آوردند. باز هم شهدا کشور ما را از این خصومت‌ها و دشمنی‌ها نجات دادند. هم شهدای هسته‌ای و هم نیروهای مسلح، راه حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را به کشور سد کردند. بالاخره دشمنان ملت ایران تسلیم شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب