دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 12:15
در اطلاعیه‌ای عنوان شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت: واحد قشم دانشگاه آزاد تعطیل نشده است

حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که خبر انحلال واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی درست نیست و فقط برای سال تحصیلی 94-95 بر اساس توافق مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت پذیرش دانشجوی جدید در رشته پزشکی در واحد قشم متوقف شده است.
کد خبر : 39350

به گزارش خبرنگار آنا، به دنبال انتشار گزارش نشست خبری 23 شهریور معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اصحاب رسانه در رسانه‌­ها و خبرگزاری‌­های مختلف، حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، نکات زیر برای شفاف‌سازی و تنویر افکار دانشجویان و دانشگاهیان به استحضار می‌رسد:


نشست خبری مذکور عمدتاً ناظر به بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی برگزار گردیده و عمده مباحث حول و حوش تحولات در عرصه آموزش پزشکی ارائه شد.








آزاد: با توجه به تفاهم صورت گرفته بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد استانداردهای لازم و ارتقاء کیفی سطح آموزش به ویژه در دوره بالینی اقدامات مناسبی تاکنون صورت گرفته و همه موارد در جلسات متعدد به اطلاع حوزه آموزشی وزارت بهداشت نیز رسیده است

نقل قول مطرح شده از معاون محترم آموزشی در رسانه­‌ها مبنی بر انحلال واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی، برداشت از بحث‌­های ایشان است. آنچه که در این نشست مطرح شد، توقف پذیرش دانشجوی جدید در رشته پزشکی در واحد قشم برای سال تحصیلی 94-95 بر اساس توافق مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت است. با توجه به تلاش‌­های فراوانی که توسط واحد مذکور طی ماه­‌های اخیر در راستای ارتقاء کیفی آموزش رشته پزشکی صورت گرفته، امیدواریم شرایطی همکاری وزارت بهداشت با این واحد دانشگاهی در چارچوب قوانین و مقررات موجود فراهم آید.


به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بتازگی از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و واحد قشم و نیز انعقاد قرارداد با بیمارستان سیدالشهداء، بیمارستان خلیج فارس و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) خبر داد.


دکتر منصور آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: با توجه به تفاهم صورت گرفته بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد استانداردهای لازم و ارتقاء کیفی سطح آموزش به ویژه در دوره بالینی اقدامات مناسبی تاکنون صورت گرفته و همه موارد در جلسات متعدد به اطلاع حوزه آموزشی وزارت بهداشت نیز رسیده است.


وی افزود: مفاد این تفاهم نامه ها در راستای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حیطه رشته پزشکی و رعایت الزامات وزارت بهداشت و همچنین استفاده از منابع و امکانات طرفین برای اجرای دوره‌های آموزش بالینی و پژوهشی دانشجویان این واحد دانشگاهی است.
آزاد درباره میزان تخت‌های فعال در بیمارستان خلیج فارس نیز بیان کرد: بر اساس قرارداد همکاری بین بیمارستان خلیج فارس و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حدود 300 تخت غیرفعال این بیمارستان حداکثر تا آخر مهرماه فعال می‌شود و امکانات و توسعه صورت گرفته با همکاری و تفاهم‌نامه سه جانبه برای آموزش پزشکی دانشجویان واحد قشم استفاده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته