دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 12:15

رئیس جمهوری دو لایحه تقدیم مجلس کرد

رئیس‌جمهوری، لایحه «پروتکل انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان» را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
کد خبر : 39349

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به لزوم استقرار روشمند همکاریهای قضایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان و با توجه به آثار مثبت ناشی از اتخاذ تدابیر و ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای اتباع دو دولت و در راستای زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور و ارتقای سطح همکاری دو جانبه و تحکیم مناسبات میان آنها، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.


تقدیم لایحه تحدید حدود مرز دریایی ایران و عمان به مجلس


رئیس جمهوری همچنین لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.


در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان جهت ارتقای روابط دو جانبه و تقویت روابط حُسن همجواری موجود میان دو دولت از طریق تعیین عادلانه، منصفانه و دقیق خط مرز دریایی بین مناطق دریایی مربوط خود در دریای عمان که هر یک از طرفها حقوق حاکم و صلاحیت را مطابق با حقوق بین الملل اعمال می‌نمایند، این لایحه جهت طی تشریفات قانونی تقدیم می‌ّشود.


ابلاغ قانون موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر


همچنین رئیس‌جمهوری «قانون موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر» را برای اجرا ابلاغ کرد.


این قانون در جلسه علنی مورخ هجدهم مرداد ماه 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1394/6/4 به تأیید شورای نگهبان رسیده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته