دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 12:29
عضو هیات تخصصی عمران دانشگاه آزاد اسلامی:

دانش آموختگان در کنار دریافت مدرک به سوی اجرای عملی بروند/ تصحیح فرهنگ ساخت و ساز مهم‌ترین هدف است

عضو هیات تخصصی عمران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرم آموزش عالی ما باید با یک بازنگری اساسی همراه شود و دانش‌آموختگان ما جدا از دریافت مدرک دانشگاهی به سوی اجرای عملی و آموزش کارگر ماهر باشند.
کد خبر : 39340

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید بدیعی با مطلوب دانستن برگزاری مسابقات روز ملی بتن از تصحیح فرهنگ ساخت و ساز به عنوان مهم‌ترین هدف ساخت و ساز نام برد و عنوان کرد: همانگونه که همه محصولات دارای استانداردهای خاصی است، ساختمان نیز باید استانداردهای خاص خود را داشته باشد و در آینده این مهم به مطالبه عمومی تبدیل شود و مردم از حقوق خود نسبت به خرید ساختمان‌های دارای استاندارد برخوردار شوند.


عضو هیات رئیسه ستاد اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار کرد: ما از نظر تعداد کارشناس و مهندس و عضو سازمان نظام مهندسی جمعیت زیادی داریم ولی استادکار و کارگر ماهر آموزش دیده و تکنسین فنی نداریم یعنی هرم آموزش عالی ما باید با یک بازنگری اساسی همراه شود.


وی افزود: از طرفی نیز در حوزه مهندسی، پیمانکاری، بازرسی و نظارت باید تبدیل به یک شغل تمام شود و شغل اصلی یک مهندس حرفه‌ای باشد.


بدیعی گفت: اساس سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به جایگاه قانونی خودش یعنی آموزش و به روز کردن دانش اعضا و همچنین تعیین صلاحیت اعضا بازگشت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته